Jump to content
Annons

Hur snabbt växer ett hål igen?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

En kindtand höger nedtill har klyvts mitt isär, så ena delen kan flyttas i sidled 5 mm. Om jag får akutbehandling idag = utdragning, hur lång tid tar det innan hålet vuxit igen? Kan jag njuta av julmaten, eller ska jag ta det på mellandagarna. Hur hade ni gjort? Har ingen smärta, men det smakar plastlagning från och till i munnen.

Pazoo...var e du? 😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tar några dagar, men det varierar nog från person till person. Jag drog ut en tand för några månader sedan och blev riktigt sjuk. Jag hade feber och yrade i en vecka. Min kompis drog ut en visdomstand och käkade kebab samma dag.

Men det är värre att gå med det. Kommer det ner skit och bakterier i tanden så kan käkbenet infekteras. Hade det problemet en gång med en dålig folktandvårdsklagning. Det gjorde inte ont, men sedan hade jag den värsta tänkbara smärta i fyra dagar innan jag fick en hästkur penicillin.

Laga tanden idag och du kan nog tugga lite skinka på julafton. 🙂

förresten du verkar ovanligt otursförföljd, eller är du bara lite lagom hypokondrisk? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej, jag är inte ett dugg hypokondrisk faktiskt. Och det värsta jag vet är att gå till läkare och sjukhus (vilket annars hypokondriker tvärtom älskar!).

Benbrotten, de avslitna ryggmusklerna, kindtänderna som klyvts och allt annat är nog slumpmässiga fenomen, som råkat komma under kort tid.

För de kan väl inte ha att göra med Poltergeisten?

😉

:musik

ANA: Ett litet t. Jovisst.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är jag 😳

Ska jag ge någe svar av nogån sort? 😄

Ricardos råd:m Dra ut jäveln! Kan verligen inte vara bra att ha den!

ed tanke på att den redan verkas sitta löst kan de nog inte bli alltför svårt att dra ut den. Sen ÄR de bättre att dra ut den!.

ivf tror jag att du kommer kunna äta julmat!

Men om jag känner dig rätt så kommer tandutragandet visa att du har infekterad käke och sedan måste dra penicilin å skit... Eller så får du extrem smärta å mår skit på julafton... 😎😆

Men de är ju bara du 😛 hahaha!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag är inte ett dugg hypokondrisk faktiskt. Och det värsta jag vet är att gå till läkare och sjukhus (vilket annars hypokondriker tvärtom älskar!).

Benbrotten, de avslitna ryggmusklerna, kindtänderna som klyvts och allt annat är nog slumpmässiga fenomen, som råkat komma under kort tid.

För de kan väl inte ha att göra med Poltergeisten?

🙂

:musik

ANA: Ett litet t. Jovisst.

Nu tycker jag att det börjar bli dags att nita en tråd för alla musiks åkommor.

Typ "den stora olyckfallstråden" 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

En kindtand höger nedtill har klyvts mitt isär, så ena delen kan flyttas i sidled 5 mm. Om jag får akutbehandling idag = utdragning, hur lång tid tar det innan hålet vuxit igen? Kan jag njuta av julmaten, eller ska jag ta det på mellandagarna. Hur hade ni gjort? Har ingen smärta, men det smakar plastlagning från och till i munnen.

Pazoo...var e du? 😆

:musik

jag har under många år erbjudit olika dentalbehandlingar (dock utan licens) och borde veta vad jag pratar om.

du väntar med att dra ut tanden, eftersom du riskerar att få ont, och onda saker kan fördärva hela julen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...