Jump to content
Annons

VST-plugin..


Michaels (oregistrerad)

Recommended Posts

Michaels (oregistrerad)

Hejsan..

Jag undrar om det finns något program eller en plugin(lite svårt att förklara) som gör att jag kan spela upp min röst via ett midiklaviatur, tex om jag tar en ton via mic och att jag sedan trycker ned en tangent så hörs min röst men med rätt tonläge för den tangenten jag trycker ned på klaviaturet...

Vet ej vad det kallas eller om det finns, men jag har ju hört något om det i alla fall..

Tack på förhand..

//Michael

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Michaels (oregistrerad)
En sampler kanske... 😄

En sampler är det ju alltid men finns det något program speciellt för detta.. I så fall, vad heter det?

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder nästan aldrig samplers, men, du får ta och spela in när du tar varje ton eller fras och klipp sedan filerna så att varje fras är i egna wav filer eller annat format som du känner för. Sedan får du ladda in fil för fil på olika tangenter/toner i din sampler.

Det finns folk här på forumet som håller på med samplers varje dag som kan förklara det lättare och bättre än mig.

Lycka till!

MvH Rickard Gerthsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Michaels (oregistrerad)
Så om jag förstår dig rätt vill du först sampla din röst för att sedan spela upp det med ditt klaviatur? I så fall duger nog vilken mjukvarusampler som helst... kontakt, halion etc.

Jag vill ha det i realtid i princip...

Tack för era svar... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Michaels (oregistrerad)
Okej... är det kanske en vocoder du är ute efter?

Det kanske kan stämma...

Finns det någon bra hemsida för sånt kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Michaels (oregistrerad)
Eller så sjunger du in allt direkt istället 😛

(varför ska alltid folk krångla till allting så förbaskat?)

Det är ju rösten som instrument jag vill utforska, inte rösten i sig.. Det kan jag göra utan mikrofon... Inte krånglig, bara sökande...

Link to comment
Dela på andra sajter

tex om jag tar en ton via mic och att jag sedan trycker ned en tangent så hörs min röst men med rätt tonläge för den tangenten jag trycker ned på klaviaturet...

Japp! Den finns och den ser ut såhär:

steinbergvoice.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...