Gäst Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 (redigerat) Om jag tex gör en egen Tracklist på Spotify med mina egna skapade låtar kan vem som helst lyssna på dessa då ? Såfall kommer dom vara online hela tiden eller bara så länge jag har dom i min playlist ? Redigerat 2 mars 2013 av punchline82
Nystrom Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 (redigerat) Om jag tex gör en egen Tracklist på Spotify med mina egna skapade låtar kan vem som helst lyssna på dessa då ? Såfall kommer dom vara online hela tiden eller bara så länge jag har dom i min playlist ? Nej, dina lokala filer som du importerat i Spotify kommer endast kunna spelas på din dator (eller en annan dator där den personen importerat samma spår). Om du vill få ut din musik på spotify så vill ta mig friheten att citera ifrån stims hemsida. Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify? Du måste gå via en så kallad aggregator. Här kommer några tips på sådana: X5 Music Group, www.x5musicgroup.com, MusicBase, www. musicbase.se, CDBaby, www.cdbaby.com, Record Union, www.recordunion.com, DittoMusic, www.dittomusic.com -Detta självklart om du inte har en skivbolag som fixar det åt dig, eller har avtal med spotify. Vet inte riktigt hur den processen går till, mer än att den funkar. Redigerat 2 mars 2013 av Nystrom
Gäst Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 Men vart och hur gör man så man får ut sin musik på Spotify ?
Gäst Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 Någon som vet hur man laddar upp sin musik på Spotify eller ?
BluesBoy Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 (redigerat) Vadå vad ska jag läsa ? En länk till frågor och svar. Citat Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify? Du måste gå via en så kallad aggregator. Här kommer några tips på sådana: X5 Music Group, www.x5musicgroup.com, MusicBase, www. musicbase.se, CDBaby, www.cdbaby.com, Record Union, www.recordunion.com, DittoMusic, www.dittomusic.com Edit: Spotifys hemsida: https://www.spotify.com/se/about-us/labels/ Redigerat 2 mars 2013 av BluesBoy
Piccazzo Postat 2 mars 2013 Postat 2 mars 2013 ]Vadå vad ska jag läsa ?[/b] Bara för att vara riktigt riktigt övertydlig ]Hur bär jag mig åt för att få ut min musik på Spotify?[/b] Du måste gå via en så kallad aggregator. Här kommer några tips på sådana: X5 Music Group, www.x5musicgroup.com, MusicBase, www. musicbase.se, CDBaby, www.cdbaby.com, Record Union, www.recordunion.com, DittoMusic, www.dittomusic.com 3
Demonproducenten Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Bara för att vara riktigt riktigt övertydlig 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.