Elwood (oregistrerad) Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Halloj! Funderar på att flytta ut min dator från min studio och köra en kvm-extender till tgb, mus, skärm och ljudkort. Någon som har några erfarenheter? /E
Lundin Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 (redigerat) Ja, mycket sladdar på golvet. Främst skärmens kabel är ju rätt otymplig, så summa summarum får du ju åtminstone 5st kablar som ligger o skräpar om du inte kan gömma dem i en kabellist. I övrigt kanske frågan skulle innefatta hur långt avstånd det rör sig om: 3 meter - 300meter? Att förlänga signaler i sig är väl inga problem med kvalitetskablar det är väl mer om man lägger dem nära potentiella störningskällor och man kör med icke skärmat ICA-kablage det kan bli trist. Redigerat 28 februari 2013 av Lundin
Wernborg Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Finns sådan prylar som går över cat-kabel också. Man får se upp med att den upplösning man har stöds bara. Då blir det en liten burk i varje ände istället för många kablar hela vägen.
Elwood (oregistrerad) Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Jo en som går över CAT är min tanke. Tänkte om det var ngn som hade testat och fått problem med störningar eller latency från ljudkortet (om det nu är inkopplat i burken vid "arbetstationen"). Avståndet är kanske 5-10meter
Wernborg Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 sorry. missade att du ville förlänga ljudkortet också. Det har jag aldrig testat.
Elwood (oregistrerad) Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Ja alltså, en kvm extender för bildskärm, tgb, mus samt usb...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.