Reason_user Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 (redigerat) Tja Allihop! Jag har hĂ„llit pĂ„ med reason 2.5 ett tag nu försökt o fĂ„ ljudet ut o lĂ„ta sĂ„ bra som möjligt utan att de ska dista digitalt osv. har kört pĂ„ BV512 Vocoder ett tag nu ladda hem ett sĂ„nt dĂ€r pre-set frĂ„n reasons hemsida Low, Mid, Hi den ska fĂ„ ljudet o inte dista sĂ„ lĂ€tt och pusha ljudet men Ă€r det verkligen det man ska anvĂ€nda? Vad Ă€r den bĂ€sta Pre-Set man kan ha för o fĂ„ det o lĂ„ta sĂ„ rent o naturligt som möjligt? Hur kör ni? đđ Redigerat 18 mars 2005 av Reason_user
Lindeberg Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 I version 2.5 saknas ju masteringsmöjligheter och nÀr du exporterar ditt projekt till wav eller aif sÄ ligger din lÄt hela 6 dB under den verkliga nollan. Detta löser du genom att lÀgga masteringseffekter utanför reason i lÀmpliga program. Jobba enbart med mixen i v 2.5 och strunta i att maxa, helt enkelt. Annars kan man vÀl sÀga att det Àr lite klurigt att fÄ Reason att lÄta riktigt bra, rÀkna med att det tar ett tag att hitta rÀtt. Jag anvÀnder en hel del tapedist frÄn Scream-modulen och stÀmmer gÀrna ur enheterna nÄgot, för att slippa den digitala exaktheten. -Variera ocksÄ kvantiseringen, kör inte med samma instÀllning pÄ alla spÄr. -Dubbla upp syntarna, tvÄ nÀstan identiska Subtractorpatchar som spelar samma sak, lÀtt utpanorerade, ger bÀttre resultat. Ett annat trick Àr att blanda in lite brus i sina digitala lÄtar. Skaffa gratispluggen Vinyl frÄn Izotope, den Àr mycket anvÀndbar.
Pazo Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 NÄn mer? lÀt som om du ignorerade Dumd dan dÀr...ajaj ajaj...allt han skrev Àr faktiskt riktigt sant. Fast jag har inte anvÀnt mig sÄ mkt av att dubblera ljud. har inte behövt Àn. Annars Àr det som han sÀger. Man ska fÄ bort perfektheten. Den stör rÀtt mkt i mÄnga fall ska du se. Annars fÄr du vÀl sitta och analysera lÄtar som faktiskt lÄter bra. Gillar du EDM sÄ Àr ett bra tipps att lÀgga in din lÄt i en mix med "riktiga" lÄtar. DÄ nÀr din lÄt komme sÄ hör du ifall den hÄller mÄttet med de andra lÄtarna.
Piffen Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 -Dubbla upp syntarna, tvĂ„ nĂ€stan identiska Subtractorpatchar som spelar samma sak, lĂ€tt utpanorerade, ger bĂ€ttre resultat. Haha.. jasĂ„? đ Det dĂ€r Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ en smaksak. đ Gör som Dumb Dan sĂ€ger!! DĂ„ kommer det lĂ„ta bra. Faktiskt đ Men som med allt annat hĂ€r i livet sĂ„ gĂ€ller det att trĂ€na, trĂ€na, trĂ€na och trĂ€na. Om du sitter tillrĂ€ckligt mycket och pillar sĂ„ kommer du bli bĂ€ttre och bĂ€ttre, vare sig du vill eller inte.. đ Promise //smulan
Lindeberg Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 -Dubbla upp syntarna, tvĂ„ nĂ€stan identiska Subtractorpatchar som spelar samma sak, lĂ€tt utpanorerade, ger bĂ€ttre resultat. Haha.. jasĂ„? đ Det dĂ€r Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ en smaksak. đ Givetvis. I princip allt som har med ljud att göra Ă€r ju det. đ
Linus Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 I version 2.5 saknas ju masteringsmöjligheter och nÀr du exporterar ditt projekt till wav eller aif sÄ ligger din lÄt hela 6 dB under den verkliga nollan.Detta löser du genom att lÀgga masteringseffekter utanför reason i lÀmpliga program. Jobba enbart med mixen i v 2.5 och strunta i att maxa, helt enkelt. Amen.
Piffen Postat 23 mars 2005 Postat 23 mars 2005 I princip allt som har med ljud att göra Ă€r ju det. Sanning, sanning broder. đ Fast jag skulle vilja strĂ€cka mig lite lĂ€ngre och sĂ€ga: Allt som har med allt att göra Ă€r i princip en smaksak.. //smuler
Pazo Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 I princip allt som har med ljud att göra Ă€r ju det. Sanning, sanning broder. đ Fast jag skulle vilja strĂ€cka mig lite lĂ€ngre och sĂ€ga: Allt som har med allt att göra Ă€r i princip en smaksak.. đ //smuler Ja!! Alla gillar ju inte kiss Ă„ bajs skĂ€mten nĂ€r man har kommit upp lite lĂ€ngre i Ă„ldrarna. Ălskar bara lĂ„ten "Britt-Erik - Ăta farfars bajs"... Men jag tror nog inte min syn gillas av mĂ„nga...SĂ€rksillt inte med productionen som den har đł
Piffen Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 ja du pazo .. đ Kanske inte hĂ„ller med riktigt.. men nĂ„tt ligger det allt i det.. đ /smulissimo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.