Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

2748788409.jpg

Musikprogrammet Tracktion Àr tillbaka i nygammal regi. Skaparen Julian Storer har tagit över rodret frÄn Mackie och blÄser nytt liv i sitt verk med hjÀlp av kod optimerad för de senaste operativsystemen.

LĂ€s mer

Annons
Postat

Ja, dÄ har gamla Mackie Tracktion Äterupplivats. Vad jag förstÄtt sÄ lade Mackie sjÀlva ner utvecklingen pga svagt intresse, men nu har utvecklaren fört produkten till ett nytt bolag och uppdaterat det till version 4. Mer info: http://www.tracktion.com/

NÄgon med erfarenhet av Tracktion? Jag har jobbat en del med det, och mÄste sÀga att routing gÄr mycket smidigt om man vill mixa pÄ analogbord. Men jobbar man helt ITB vet jag inte hur smidigt det kÀnns nÀr det inte finns nÄgon traditionell mixer. MÄste dock sÀga att det Àr kul att ett DAW alternativ som inte gÄr att jÀmföra med nÄgot annat fÄr fortsatt liv.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mycket roligt att dom fortsatt utvecklingen.

Jag tycker styrkan med Tracktion just Àr att man inte försöker likna hur det ser ut i en gammal "analog" studio med mixerbord och outboards.

Ett och samma fönster med ett rent och busenkelt flöde.

Vill du ha effektsenden före eller efter regel? Flytta effektensenden före regelpluggen eller efter.

Vill du kunna se nivÄer före ljudet Äker in alla processer och Àven efter? Inga problem en levelplugg först i kedjan och en sist.

Du kan dessutom göra riktigt avancerade routings i deras rack, snyggt och enkelt att koppla samman effekter, eller syntar i en"combinator" som de heter i Reason.

Tracktion Àr ett rent och busenkelt inspelningsprogram.

Jag Àr en gammal Tracktioneer som garanterat kommer att haka pÄ igen.

Redigerat av drloop
Postat

Jag anvÀnde tracktion 2 ett tag, för x antal Är sen , och tyckte det var riktigt bra med enkel layout m.m.

Testade nyss nya T4, och det kraschade hela tiden, nÀr det försökte lÀsa in alla plugins !

Kollade tracktion forumet, och det verkar vara riktigt buggigt, kraschar lite nÀrsomhelst.

Postat

Jag testade ocksÄ T4 och jag tror det hoppade över pluggtestningen helt. Det gick i alla fall smidigt att fÄ igÄng programmet och vÀl inne hittade jag ingar andra pluggar Àn dom som följer med.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag tror det kommer att ta ett tag innan dom fÄr ordning pÄ T4.

Hoppas att det blir lika stabilt som T2, T3 var ingen höjdare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.