Jump to content
Annons

Problem med volymautomatisering

Recommended Posts

JamaicaMan (oregistrerad)
Postat

Tjena,

Jag har ett märkligt logic-problem som jag hoppas att någon av er kan lösa. Sitter med version 5 av Logic eftersom jag har PC.

Jag har precis börjat med att spela in i 24-bitar och då är då problemet har tillkommit. När jag sitter och volymautomatiserar så känns det som om det är fördröjning på själva automationen. Dvs om jag ska sänka ett sss-ljud så ser jag vart det ligger på spåret, jag gör en sänkning på ca: 4 dB men märker ingen skillnad, däremot om jag flyttar sänkningen lite längre fram i spåret så fungerar det. Jag har lusläst manualen och hittar inget om detta. Jag har samma sample buffer som när jag spelade in spåret också.

När jag ska göra detta med en 16-bitars inspelning så är det inga problem.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner i burken!

Mitt system består av.

Logic 5.0

Pentium P4 3.0 (Prescott)

2048 Gb i RAM

1 st Radeon Saphire 9025 (tror jag att det heter)

4 st 160 gig seagate i RAID-konfig + 1 Seagate IDE

2st ST-audio DSP-24 (C-port 2000)

1 st UAD-1

Snälla hjälp någon. (sitter med en viktig produktion som ska vara inlämnad snarast).

Annons
Postat
Tjena,

Jag har ett märkligt logic-problem som jag hoppas att någon av er kan lösa. Sitter med version 5 av Logic eftersom jag har PC.

Jag har precis börjat med att spela in i 24-bitar och då är då problemet har tillkommit. När jag sitter och volymautomatiserar så känns det som om det är fördröjning på själva automationen. Dvs om jag ska sänka ett sss-ljud så ser jag vart det ligger på spåret, jag gör en sänkning på ca: 4 dB men märker ingen skillnad, däremot om jag flyttar sänkningen lite längre fram i spåret så fungerar det. Jag har lusläst manualen och hittar inget om detta. Jag har samma sample buffer som när jag spelade in spåret också.

När jag ska göra detta med en 16-bitars inspelning så är det inga problem.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner i burken!

Mitt system består av.

Logic 5.0

Pentium P4 3.0 (Prescott)

2048 Gb i RAM

1 st Radeon Saphire 9025 (tror jag att det heter)

4 st 160 gig seagate i RAID-konfig + 1 Seagate IDE

2st ST-audio DSP-24 (C-port 2000)

1 st UAD-1

Snälla hjälp någon. (sitter med en viktig produktion som ska vara inlämnad snarast).

Hmmm...låter knepigt. Är du säker på att problemet uppstår endast vid 24-bitars upplösning?

Jag tror att du kanske har en effekt på den kanalen från UAD-kortet och på så sätt får en fördröjning. Inserts ligger innan fadern i signalvägen och eftersom du automatiserar fadern så stämmer det då inte överens med hur det ser ut i ljudspåret om du har en effekt som fördröjer signalen.

Om du inte har någon effekt på det spåret så vet jag inte vad det kan vara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.