Buben Postat 14 januari 2013 Postat 14 januari 2013 (redigerat) Gissar att Àmnet varit uppe förut men hittade dessvÀrre ingen trÄd. H u r gör man för att kunna ha en unik nedladdningskod till ex I-tunes pÄ varje vinyl man trycker. KÀnns rÀtt vÀrdelöst att ge ut vinyl och sen mÄste folk som köpt LP:n ÀndÄ betala pÄ I-tunes för att höra den digitalt. Har nÄ'n en bra lösning? Mvh, B Redigerat 14 januari 2013 av Buben
Linus Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 iTunes Store drivs som en vanlig butik, du kan inte anvÀnda affÀren för att ge bort digitala kopior av musik som sÄlts av dig eller andra butiker. I de fÄ fall som jag sett skivor innehÄlla personliga koder sÄ har skivbolaget försett koder och filer frÄn egen server.
hegobald Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Det Ă€r som Linus sĂ€ger.. Fattar inte varför du plötsligt blandar in iTunes i samband med att du gjort en vinylproduktion!? Om du gjort det och har en juste digital kopia sĂ„ lĂ€gg upp den pĂ„ lĂ€mplig server pĂ„ Internet och skriv lĂ€nk och lösenord/kod pĂ„ konvolutet till vinylen.. Förslagsvis koda i min 16 bitar 320 Kb/S Lame MP3 dekoder, eller Ă€nnu hellre. Koda i 24 bitar och minst 44,1 Khz i Flac dekoder och bli modern! Exempel pĂ„ gratis utrymmen att lĂ€nka till. T.ex https://www.dropbox.com. Och som jag sa i början.. VarifrĂ„n fick du iTunes i frĂ„n? đ
Buben Postat 15 januari 2013 TrÄdstartare Postat 15 januari 2013 Varmt tack för svar! Orsaken till min frÄga Àr att jag tycker att det hade varit smidigt eftersom skivan ÀndÄ kommer att finnas pÄ I-tunes.
ketri79 Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Vissa företag som pressar vinyl erbjuder detta som en extra tjĂ€nst eller sĂ„ fixar man det HĂR
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.