dseestrand Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 Hej! Gör hĂ€rmed min entre pĂ„ detta forum! Jag skulle vilja ha tips pĂ„ extert ljudkort för min hemmastudio som kommer att uppgraderas en aning. Tidigare (senaste 8-9Ă„ren) suttit med ett Delta 44, ett TAPCO 6306 och en ADK A51. PĂ„ mickfronten Ă€r det nu en Neumann TLM 102 som gĂ€ller. Planerar att införskaffa ljudkort med inbyggd preamp och sĂ„ledes skippa mixern. Har nĂ„gra fĂ„ (lĂ€tt uppnĂ„dda) krav: 1) Minst 2 XLR/tele (vill kunna anvĂ€nda 2 kondensatormickar samtidigt) 2) Möjlighet till tvĂ„ stycken headphones, med separat volyminstĂ€llning đ 3) 24-bit/192 kHz upplösning 4) 1st midi i/o 5) Firewire 6) TillrĂ€ckligt med utgĂ„ngar för framtida monitorer Har givetvis tittat runt en del och gillar vad jag ser i M-audios ProFire 2626 Ă€ven om det kĂ€nns lite overkill med sĂ„ mĂ„nga line in & out. NĂ„gon som vill dela med sig av sina funderingar/rekommendationer bĂ„de kring Profire 2626, men Ă€ven andra interface som kanske passar mina behov bĂ€ttre. Mvh Daniel
MotherOfSound Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 Kolla upp Universal Audio eller Motu, dom har bra grejer
MRS8 Postat 8 januari 2013 Postat 8 januari 2013 http://www.thomann.de/se/focusrite_saffire_pro_24_dsp.htm
JohanDahlberg Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 MotherOfSound, att köpa ett Universal Audio eller Motu Àr kanske inget att rekomendera dÄ han inte har fetaste plÄnboken. BÄda mÀrkerna Àr vÀldigt dyra. Men prestandan helt underbar! Men som sagt, man fÄr vad man betalar för. Det kortet du lÀnkade dseestrand Àr ett ganska bra kort för dem pengarna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.