Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Gör hÀrmed min entre pÄ detta forum!

Jag skulle vilja ha tips pÄ extert ljudkort för min hemmastudio som kommer att uppgraderas en aning.

Tidigare (senaste 8-9Ären) suttit med ett Delta 44, ett TAPCO 6306 och en ADK A51. PÄ mickfronten Àr det nu en Neumann TLM 102 som gÀller. Planerar att införskaffa ljudkort med inbyggd preamp och sÄledes skippa mixern.

Har nÄgra fÄ (lÀtt uppnÄdda) krav:

1) Minst 2 XLR/tele (vill kunna anvÀnda 2 kondensatormickar samtidigt)

2) Möjlighet till tvĂ„ stycken headphones, med separat volyminstĂ€llning 😉

3) 24-bit/192 kHz upplösning

4) 1st midi i/o

5) Firewire

6) TillrÀckligt med utgÄngar för framtida monitorer

Har givetvis tittat runt en del och gillar vad jag ser i M-audios ProFire 2626 Àven om det kÀnns lite overkill med sÄ mÄnga line in & out.

NÄgon som vill dela med sig av sina funderingar/rekommendationer bÄde kring Profire 2626, men Àven andra interface som kanske passar mina behov bÀttre.

Mvh Daniel

Annons
Postat

MotherOfSound, att köpa ett Universal Audio eller Motu Àr kanske inget att rekomendera dÄ han inte har fetaste plÄnboken. BÄda mÀrkerna Àr vÀldigt dyra. Men prestandan helt underbar!

Men som sagt, man fÄr vad man betalar för.

Det kortet du lÀnkade dseestrand Àr ett ganska bra kort för dem pengarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.