Jump to content
Annons

Cubase 7 installationsproblem


EJE

Recommended Posts

Hej alla!

Denna fråga kanske får många av er att få skrattkramp, för den kanske är superkorkad, men då får jag bjuda på det 😛

Jag köpte en uppgradering till Cubase 7 från 6 (Education men det skall inte spela någon roll fick jag veta). Jag kör installationsprogrammet, väljer 64-bitars versionen. Jag väljer default värden för allt och accepterar licensvillkoren. Allt ser ut att gå bra under installationen, men jag kan inte hitta några spår av Cubase 7 när installationen är klar...!!! Min gamla Cubase 6 finns kvar och fungerar.

Jag köt eLicenser och för säkerhet skull uppdaterar jag licensnyckel till Cubase 7 och det går utmärkt. Men det gör ingen skillnad...

Hjälp, vad gör jag för fel???

/Jörgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt råd, avinstallera allt i cubase väg och elicense programet.

gå in på steinbergs hemsida och hämta senaste elicense programet samt full installationen av cubase 7 som finns där ( skall vara updaterad installation).

kör elicens installationen och starte elicens samt kör en maintenence.

installera sedan C7 men skippa installationen av elicense.

detta borde funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat både Program och Program Files-mapparna? 64-bitsgrejer installeras ju inte där 32-bitsprogram installeras.

Sen kan det vara bra att högerklicka installationsfilen och välja Kör som administratör när du installerar för att programmet ska ha skrivrättigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tror att det är den där "Core installer" som inte alltid laddas ner som den ska under installationen. Dra ner och installera den separat istället. Finns längst ner här:

http://www.steinberg.net/en/support/downloads/downloads_cubase_7.html

På samma sida finns även "Complete installer", som redan nämnts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...