Jump to content
Annons

Gemini 5 ?


palm69

Recommended Posts

Lite hjälp please...

Går och funderar på att köpa mig en Gemini mick. Har varit inne på 4Sound och pratat ,ed en kille jag allra största förtroende för MEN vill ändå höra om det finns fler åsikter....mkt pengar är det!

Om jag inte har fel så skrev Claes i en annan tråd om Milab mickarna. Killen på 4sound hade ingen refr erfarenhet av dem.

Priset för en Gemini 5 ligger kring 8000kr. Uppdraget för micken är att spela in sång (blandade röster) och auk gitarr.

Någon som vill råda eller avråda?

Med vänlig hälsning,

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är den första versionen av Gemini som jag har med på min testsite, men då tyckte jag bättre om z5600 II än Gemini - men sådant är ju alltid en smaksak.

Instämmer med Nilsson. En rörmick kan bli fel till vissa röster och vissa instrument, men Milab DC-96C blir enligt min smak aldrig fel vad man är slänger in den på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!

STORT tack för att ni rör till det i mitt hövve ännu mer ;-) jobbade en hel del med Milab mickar för 15-20 år sedan och tyckte de var bäst då. Men det var live och PA bruk.

Får nog ta mig till H-Borg och testa....

Tack för synpunkterna!

Med vänlig hälsning,

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...