Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

GodkvÀll!

Jag Àr pÄ jakt efter ett nytt ljudkort!

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av Motu-kort och hur det lirar med windows? Hur Ă€r drivrutinerna?

Jag tÀnker pÄ motu track 16, Àr det nÄgon som har testat det pÄ windows 7? (Har lÀst lite blandade foruminlÀgg om hur motu-drivisar kan krÄngla)

MVH PÄNK!!

Annons
Postat

Har inte nÄgon erfarenhet av track 16, men jag har ett motu 828mkII och windows 7. Funkar klockrent. Har aldrig krÄnglat nÄgon gÄng.

SÄ kör du sÄ det ryker, bör inte va nÄgra problem.

Postat

okej, tack för svar! Är motu snabba pĂ„ att slĂ€ppa nya drivrutiner nĂ€r det behövs? Det stĂ„r mellan motu track 16 och rme babyface just nu! Jag ska forska runt lite mer! Byter upp mig frĂ„n line6 ux2 som inte har fungerat speciellt stabilt..

Postat

RME Ă€r snabbast med att slĂ€ppa nya drivrutiner nĂ€r det behövs, men MOTU har blivit allt mer PC-vĂ€nliga med Ă„ren, sĂ„ de Ă€r nog ocksĂ„ helt ok. 🙂

Okej! Det lÄter bra! babyfacen har ju fÄtt vÀldigt bra recensioner och Àr likvÀrdig motun i latency!

Vet du hur RME's grejjer fungerar med windows 8?

Postat

Okej! Det lÄter bra! babyfacen har ju fÄtt vÀldigt bra recensioner och Àr likvÀrdig motun i latency!

Vet du hur RME's grejjer fungerar med windows 8?

Win 8 har jag inte testat i studiodatorn Ànnu, men deras prylar fungerar ypperligt bra i Win 7 - och det ska vara samma driver som anvÀnds i bÄde 7 och 8.

Det brukar vara lite Ă€ldre drivrutiner som följer med pĂ„ skivan i paketet, sĂ„ de senaste drivrutinerna hĂ€mtar du hĂ€r: http://www.rme-audio.de/en_downloads.php?page=content/downloads/en_downloads_driver&subpage=content/downloads/en_downloads_driver_uc . 🙂

Postat

För att skina in ang RMEs drivrutiner. Jag har ett Multiface II med PCIe HDPSe kortet och jag har ALDRIG varit med om stabilare drivrutiner. Jag kan ha lÀgsta latencyn (32 samples) utan nÄgra som helst problem. Aldrig har jag fÄtt knaster eller att datorn lÄst sig och hackat sig framÄt. Ska jag köpa annat ljudkort i framtiden sÄ kommer jag göra noga efterforskningar ang drivrutinerna och jag kommer ha svÄrt att köpa annat Àn RME.

Postat

För att skina in ang RMEs drivrutiner. Jag har ett Multiface II med PCIe HDPSe kortet och jag har ALDRIG varit med om stabilare drivrutiner. Jag kan ha lÀgsta latencyn (32 samples) utan nÄgra som helst problem. Aldrig har jag fÄtt knaster eller att datorn lÄst sig och hackat sig framÄt. Ska jag köpa annat ljudkort i framtiden sÄ kommer jag göra noga efterforskningar ang drivrutinerna och jag kommer ha svÄrt att köpa annat Àn RME.

Intressant intressant! tack för din delning! Jag har bara lÀst bara lÀst bra grejjer om rme och om man ska lÀgga ett par tusen pÄ ett ljudkort Àr det lika viktigt att företaget har seriösa drivrutiner! Men jag Àr fortfarande lite osÀker pÄ motu dÄ blir nog babyfacen kanske!

Postat

Win 8 har jag inte testat i studiodatorn Ànnu, men deras prylar fungerar ypperligt bra i Win 7 - och det ska vara samma driver som anvÀnds i bÄde 7 och 8.

Det brukar vara lite Ă€ldre drivrutiner som följer med pĂ„ skivan i paketet, sĂ„ de senaste drivrutinerna hĂ€mtar du hĂ€r: http://www.rme-audio...loads_driver_uc . 🙂

Okej okej, Win 8 Àr inte sÄ viktigt, om win 7 funkar stabilt sÄ Àr det lika bra att köra pÄ det!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.