Jump to content
Annons

EWQL Complete composers collection, bra grejer?


cageman84

Recommended Posts

Undrar om det finns någon som inhandlat detta pris-pressade paket från Eastwest? Och vad tycker ni iså fall?

http://www.soundsonline-europe.com/Complete-Composers-Collection

Sen undrar jag om någon har någon teori varför många butiker inte längre har kvar program från Eastwest i sitt sortiment längre?

Finns inte längre hos Thomann, e-music med flera..

Tycker det känns konstigt att så få säljer dessa med tanke på att många beskriver dessa program som mycket bra.

Vågar man sig på en beställning från USA tro?

Tacksam för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Vet inte varför de har slutat sälja deras grejer. Kanske för att de vill sälja de enbart själva? Vet inte om deras sampler är bättre idag men fanns gott om kritik mot den förut i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har svinbra prylar. Jag har flera av deras ljudbibliotek själv och är mycket nöjd med dem. 🙂

Jag sålde dem själv också tidigare, men de ändrade sin distribution för kanske 2 år sedan eller något, så att de slutade sälja genom återförsäljare, utan enbart säljer själva direkt till slutkunderna - så det är den enkla förklaringen till varför ingen säljer deras prylar längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Precis vad jag hoppades på att få höra också 🙂 Är väldigt sugen på att slå till!

Hur gör man om man vill handla utan att riskera sina pengar vid ev borttappade paket osv?

PayPal?

Har aldrig handlat från USA tidigare och är kanske lite mer nojjig än andra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Handla från deras europeiska shop istället. Det är onödigt att få det skickat från USA när det finns i Holland (har jag för mig) också - och inom EU får du ingen extra tullavgift o dyl, som du får när det kommer från USA...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

De har ju så att om man är europé så kan man inte skicka efter för andra sidan pölen eftersom det skulle bli billigare med dollarn för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej på dig, Har du köpt något paket från complete composer ännu? Jag är nu lycklig ägare av EWQL Diamond edition,(den fetaste versionen) har beställt från deras hemsida (holland). Finns en del att berätta, så om du är sugen på mera info så är det bara att säga till. MVH/ Kr-illo

post-33249-0-63319600-1357171627_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen visst Memphis, jag ska bara smälta det feta biblioteket på ca 833 GB som jag har....sedan kan jag lägga upp lite video på för/nackdelar mellan de olika versionerna. Jag känner att det hade hjälpt mig en hel del, om någon gjort det tidigare. Men eftersom jag lider av en sjukdom, och alltid tror att gräset är "grönare på andra sidan" så blev det ALL IN på en gång 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kr-illo!

Jag försökte göra en beställning strax innan nyår men verkade vara något tokigt med deras

sida då eftersom jag bara fick error- meddelanden.

Inga pengar dragna från paypal och har mailat soundsonline men har också läst mig till att jag kan få vänta ett tag då deras support tydligen ska vara rätt kass..

Hur lång var leveranstiden för dig?

Jag är mkt intresserad av info :-) så dela gärna med dig om det du känner och tycker.:-)

Även jag vill slå till ordentligt och har valt att satsa på platinum versionerna och la även till hollywood strings diamond edition när jag lix var igång ;-)

men ordern har som sagt inte gått igenom ännu, och jag hoppas verkligen att jag får ta del av rabatten som skulle upphört nu första januari enl deras hemsida. Har ju förklarat situationen i mailet och det är ju daterat innan 31/12 så jag hoppas det går.

som sagt, berätta gärna allt du kan dela med dig av. :-)

mvh R

Link to comment
Dela på andra sajter

Har pausat det hela nu, i väntan på info från dig :-)

Det är ju trots allt en ganska stor investering för mig,

å jag känner att jag gärna lyssnar på dig innan. :-)

Är själv en person som ofta köper saker lite utan att tänka

efter och kolla upp saker innan, därför försöker jag göra rätt nu.:-)

Är det värt pengarna?:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej cageman84, ursäkta mitt fördröjda svar, men jag har dessvärre råkat ut för lite feber/förkylning...så jag är inte online så ofta.

Det är smart av dig att ta en liten pause med ditt inköp, och kika över dina alternativ.

Det är ju trotts allt ganska mycket pengar det handlar om, & på tal om pengar så kände jag att EWQL CCC var väl värt sitt pris.

Hade aldrig kunnat ana att det var så pass detaljerat ljudbibliotek med trumpeter/flöjter/

Violin/Cello/drums/m,m och dessutom kunna få 3 olika mikrofon-positioner Stage/Close/Surround på valfritt instrument.(+ artikulations)

Det ger ju ännu mera djup till sina låtar 🙂

En viktig sak som du kanske ska tänka på är: Vad ska du använda ljuden till ?

Om du bara ska plocka ut en och annan stråke för lite bakrunds gnissel, så kanske det är aningen safftigt att lägga pengar på EWQL.

För min egen del så hade jag tänkt att börja skapa Film/Tv-spel musik, och då kan jag varmt rekommendera EWQL CCC.

Har lite planer på att någon gång i framtiden köpa Hollywood paketet av Strings/Brass/Woodwinds.

(men DÄR snackar vi stora pengar)

Vad är det för sorts musik du ska göra?

PS,Hoppas att du kan få den där rabatt som dom hade på sin sida innan jul.

Skickar även med en liten Demo på en låt som jag håller på med. Bara ljud från EWQL CCC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry...missade lite av info..... jo min leveranstid på EWQL CCC var ca två och en halv vecka, för det gick bara att välja FEDEX som leverantör till mitt packet. Och det tråkiga är att Fedex inte samarbetar med posten här i sverige. Så det blev lite struligt när fedex ville ha hemleverans av mitt paket....och jag är på jobbet 🙁 Men..men det löste sig till slut.

BRA ATT VETA: EWQL CCC käkar ram minne!

Det är hyffsat feta ljud man arbetar med, så det kan vara en fördel att ha mycket ram i sin dator (jag använder iMac och har skrämt upp den till 16GB ram ...

och det är inte ovanligt att den jobbar med ca 6-8 GB / låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Hej!

Har precis köpt EWSO Platinum. Är lite fundersam på hur det kommer fungera med mitt Cubase som kör i 32 bit, medan min dator är 64 bit. Många andra plugins fungerar utmärkt, men jag undrar om man ska köra EW-ljuden med 64 bit eller 32? Någon som har erfarenhet av sånt här? Har någon 64 bit Cubase och i så fall hur funkar det?

Taacksam för tips!

Redigerat av Andorbolt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har precis köpt EWSO Platinum. Är lite fundersam på hur det kommer fungera med mitt Cubase som kör i 32 bit, medan min dator är 64 bit. Många andra plugins fungerar utmärkt, men jag undrar om man ska köra EW-ljuden med 64 bit eller 32? Någon som har erfarenhet av sånt här? Har någon 64 bit Cubase och i så fall hur funkar det?

Taacksam för tips!

Kör Cubase i 64 bit och pluggen som 64 bit, du väljer att installera den samtidigt som 32-bits plugin i början. Tror även du kan göra det senare med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har precis köpt EWSO Platinum. Är lite fundersam på hur det kommer fungera med mitt Cubase som kör i 32 bit, medan min dator är 64 bit. Många andra plugins fungerar utmärkt, men jag undrar om man ska köra EW-ljuden med 64 bit eller 32? Någon som har erfarenhet av sånt här? Har någon 64 bit Cubase och i så fall hur funkar det?

Taacksam för tips!

Hej Andorbolt. Grattis till ditt köp av EWSO Platinum. 🙂

Du kommer bli mycket nöjd.

Först vill jag säga att jag inte alls är något proffs inom området, men....(rätta mig om jag har fel).. är det inte ram-minne som styr om man ska köra 32 bit eller 64 Bit ?

Har man 4 GB ram bör man köra 32 bit...och har man över 4 GB ram så kör man 64 bit.

Ett hett tips är i alla fall se till att ha tillräckligt med ram i sin dator, för EWQL käkar mycket ram-minne.

Jag har 16 GB ram, och kör cubase i 64 bit. Det är inte ovanligt att man jobbar med 6-8 GB/ låt, men då har jag visserligen EWQL CCC Platinum Plus..

Oj då,,,nu blev det en Jäv** massa info här känner jag...hoppas att du fick ut något av mitt sinnesförvirrade svar iaf. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej, funderar oxå på platinum , undrar om den har möjlighet att använda olika skal/stämmnings val (tempererad , ren , olka kvartstonstämmningar) som den gamla gold versionen hade. (När dom samarbetade med NI).

PS. Vad jag förstår kan jag som eu-medborgare köpa av sweetwater.com , någon som gjort det ? DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...