Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken lyder,

Har ni någon bra app som ni testat där man kan styra PCn från Android?

Sitter här med Galaxy S3 (den e grym!) och vill gärna kunna köra via WiFi.

Vem har testat och vad rekommenderas?

Annons
Postat

För iOS (det är också grymt!) skulle jag ha sagt iTeleport - men kör du Android kan du väl välja någon traditionell remote desktop-lösning.

TeamViewer är ett förslag, funkar utmärkt på alla OS och är en lösning som inte kräver större konfiguration av brandväggar.

Postat

Tack för tipset!

Har faktiskt en iPhone 4S också så jag ska kolla upp iTeleport. Har även Steinbergs remote för Cubase/Nuendo men har inte testkört än).

Det är bara att jag sträcker mig efter Galaxyn avsevärt mycket mer sen jag skaffade den så det vore smidigt om det fanns något "tried and true" till den.

Tror jag kört TeamViewer över nätet någon gång. Tycker jag känner igen det.

Skall kanske också förtydliga att det inte nödvändigtvis behöver visa remoten på telefonen utan jag kommer vid användning oftast ha skärmen inom synhåll. Så någon lösning där telefonen agerar trådlös mus+keyboard skulle också funka.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.