Jump to content
Annons

Var passar vår musik in?!


Falconshield

Recommended Posts

Hej!

Jag och min eminente kollega Martin Floberg har precis släppt ett album, "Not Swift Enough" ( http://falconshield....ot-swift-enough ) själva via bandcamp.

Vår idé är att göra bra, catchiga låtar om spel och spelande. Finns en stor potentiell fankrets(som ständigt växer) och som vi ser det är det en ganska otappad genre.

Vi har en youtube-kanal där vi lägger upp låtar hela tiden (länkar upp senaste låten)

http://www.youtube.com/watch?v=TYDaQICOzGk&list=UUOkF0LAm5TkwAy9QL-Iexng&index=0&feature=plcp

...men som två fattiga privatpersoner så är det svårt att nå ut till dom vi vill. Frågan vi ställt oss är, skulle NÅGOT skivbolag kunna vara intresserade av detta? Hittills har vi gjort väldigt blandad kompott, allt från trashmetal till Coldplay-pop, på samma skiva. Olika spel/karaktärer behöver olika tolkningar, right? 🙂 Var vänder man sig?

Tacksam för alla svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Jag tror ni kanske borde kolla över engelskan lite för jag tycker på nåt sätt att inte bilderna stämmer/det blir lite svårt att fatta vad sången handlar om på den här videon. Gillar musiken dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök att få spela på Dreamhack, det kan nog öppna upp lite fler dörrar.

Det är en mycket bra idé!

BurninSven: Ja eftersom låten handlar om en karaktär i spelat League of Legends så blir ju meningen lite tappad för dom som aldrig spelat spelet, men förhoppningsvis kan dom som du uppskatta musiken ändå 🙂

LIIKET: Texten behandlar Nautilus som är en champion i spelet League of Legends, och behandlar Lore, inte Gameplay. Om du läser den karaktärens bakgrundshistoria så förstår du nog 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

LIIKET: Texten behandlar Nautilus som är en champion i spelet League of Legends, och behandlar Lore, inte Gameplay. Om du läser den karaktärens bakgrundshistoria så förstår du nog 🙂

Då förstår jag. Visste inte att det fanns människor som faktiskt läste Loren. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...