Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjabba! Tänkte höra ifall någon vet något vst program, så som Pod Farm, osv som man kan använda? Vill kunna se förstärkarna och kombinera dem som jag vill osv. Jag har Guitar Rig nu, då Fod Farm inte funkade med mitt nya kort;( Men Guitar Rig tycker jag är så där:/ hittar inga bra sound, och det är krångligt att göra egna. Så några liknande simulatorer som är någorlunda bra?

Mvh

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Alltså att sitta och tro bara jag skaffar en annan ampsim så blir det bättre, det kan du glömma. Det handlar om att man får EQ:a ampsims ordentligt för att det ska låta bättre och använda cabimpulser. Kan du inte få till ett bra ljud med GR så kommer du inte att få till ett bättre med en annan.

Redigerat av Die Hard
Postat

Alltså att sitta och tro bara jag skaffar en annan ampsim så blir det bättre, det kan du glömma. Det handlar om att man får EQ:a ampsims ordentligt för att det ska låta bättre och använda cabimpulser. Kan du inte få till ett bra ljud med GR så kommer du inte att få till ett bättre med en annan.

ja fast de där är ju inte 100% säkert. Jag använder massa olika. För vissa har funktioner eller ljud andra inte har. Oftast kör jag min engl e530 med impulses, för de ger en mer stabil dist, plus att jag sparar på RAM. Men ibland använder jag Guitar Rig för vissa effekter, och ibland Pod farm 2 för bas. Men jag förstår vad du menar, och jag håller med dig till 50%.

Postat

Alltså att sitta och tro bara jag skaffar en annan ampsim så blir det bättre, det kan du glömma.

Det där håller jag inte med om. Lyssnar du på flera olika pluggars versioner av samma stärkare låter de ofta förbluffande olika. Ofta gillar man en version bättre än en annan, så är det ofta för mig. Jag har olika pluggar för olika "standardstärkare", så pluggen gör absolut skillnad.

Det handlar om att man får EQ:a ampsims ordentligt för att det ska låta bättre och använda cabimpulser.

Det däremot, håller jag med om.

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det där håller jag inte med om. Lyssnar du på flera olika pluggars versioner av samma stärkare låter de ofta förbluffande olika.

Jo att de låter olika ja. Det håller jag med om men...

Det däremot, håller jag med om.

....det var precis det jag menade med mitt inlägg. 🙂

Redigerat av Die Hard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.