Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 25 september 2012 Postat 25 september 2012 Som rubriken lyder, behöver mer stereobredd i ett ljud jag har gjort. Kan man fixa det i synthen eller finns nån effekt för det? Använder ES2 i logic i detta fall 🙂
Gäst Postat 25 september 2012 Postat 25 september 2012 Testa att dubba syntspåret en eller flera gånger och panorera och testa lite olika reverb och delay på spåren.
LaBrea Postat 25 september 2012 Postat 25 september 2012 Ping-pong eller stereodelay, vanlig stereobreddare eller någon typ av sampledelay. DrMS funkar ju okej även på stereoljud. Ibland. ;D
Linus Postat 25 september 2012 Postat 25 september 2012 Dubblera spåret. Snedstäm oscillatorerna på bägge ES2:orna några få cent åt varsitt håll, t ex +3 cent på ena och -3 cent på andra. Panorera syntarna åt varsitt håll. 1
Teo Postat 25 september 2012 Postat 25 september 2012 jag rekommenderar att du skaffar gratispluggen Upstereo och dunkar på den och ser om du kan få önskad effekt beroende på hur ljudet direkt i pluggen ser ut, äre bara sawpoly/pads du lirar med så ska du göra det i synthen
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 26 september 2012 Postat 26 september 2012 Dubblera spåret. Snedstäm oscillatorerna på bägge ES2:orna några få cent åt varsitt håll, t ex +3 cent på ena och -3 cent på andra. Panorera syntarna åt varsitt håll. Coolt, fungerade klockrent! Har aldrig fattar riktigt varför man skulle vilja stämma ur oscillatorerna(nu handlade det dock om några få cent) förutom att kanske blanda oktaver. Hur kommer det sig att det här gav så bra effekt? Om du orkar får du gärna förklara 🙂
Bergstrom93 (oregistrerad) Postat 26 september 2012 Postat 26 september 2012 jag rekommenderar att du skaffar gratispluggen Upstereo och dunkar på den och ser om du kan få önskad effekt beroende på hur ljudet direkt i pluggen ser ut, äre bara sawpoly/pads du lirar med så ska du göra det i synthen Ska kolla upp den! NU är det inget sapoly/pads ljud, men om det skulle ha varit det, hur fixar man det i synthen?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.