Jump to content
Annons

pops och clicks(desperat)


pjotor

Recommended Posts

har ett himla problem med pops och clicks med mitt m-audio audiophile 192 och det gör mig sömnlös och håller på att knäcka mig. har använt sökfunktionen här på forumet och hittat endel information men inget har hjälpt.

har formaterat datorn 3-4 gr med hopp om att det ska lösa sig. ändrat dma buffer sizen. bytt plats på pci-kortet. tagit ut firewire kort som ej används. tagit bort com-portarna i datorn.. kollat irq. ändrat prestandad inställningarna. men inget hjälper.

ljudet hackar till med jämna mellanrum t.om när jag lyssnar på musik via winamp. har börjat tappa min tro på att detta komma funka någongång så snälla hjälp 🙂

nån som har något tips? jag har trådlöst tangenbord och mus och av dåligt fabrikat så jag funderar dock på om det är detta som kan störa?

jag har en amd-athlon xp2800+ 512mb sdram epix nvidia moderkort och ett nvidia gefoorce mx 5600 grafikkort

visst att datorn kanske borde säga iifrån när man kör för många spår i cubase med 512 i ram men inte fan ska det knastra om man kör winamp eller läser aftonbladet på nätet

kör windows XP Professional Serive Pack 2

Redigerat av pjotor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...