pjotor Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 (redigerat) har ett himla problem med pops och clicks med mitt m-audio audiophile 192 och det gör mig sömnlös och hĂ„ller pĂ„ att knĂ€cka mig. har anvĂ€nt sökfunktionen hĂ€r pĂ„ forumet och hittat endel information men inget har hjĂ€lpt. har formaterat datorn 3-4 gr med hopp om att det ska lösa sig. Ă€ndrat dma buffer sizen. bytt plats pĂ„ pci-kortet. tagit ut firewire kort som ej anvĂ€nds. tagit bort com-portarna i datorn.. kollat irq. Ă€ndrat prestandad instĂ€llningarna. men inget hjĂ€lper. ljudet hackar till med jĂ€mna mellanrum t.om nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik via winamp. har börjat tappa min tro pĂ„ att detta komma funka nĂ„gongĂ„ng sĂ„ snĂ€lla hjĂ€lp đ nĂ„n som har nĂ„got tips? jag har trĂ„dlöst tangenbord och mus och av dĂ„ligt fabrikat sĂ„ jag funderar dock pĂ„ om det Ă€r detta som kan störa? jag har en amd-athlon xp2800+ 512mb sdram epix nvidia moderkort och ett nvidia gefoorce mx 5600 grafikkort visst att datorn kanske borde sĂ€ga iifrĂ„n nĂ€r man kör för mĂ„nga spĂ„r i cubase med 512 i ram men inte fan ska det knastra om man kör winamp eller lĂ€ser aftonbladet pĂ„ nĂ€tet kör windows XP Professional Serive Pack 2 Redigerat 6 mars 2005 av pjotor
Coffeemidget Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Uhm. Ligger ljudkortet pÄ samma Irc num,mer som nÄt annat?
x-pander Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Om det knastrar nÀr du surfar och scrollar i IE sÄ fixa nya drivisar till ditt grafikkort. Har för mig att det Àr dom som brukar krocka med ljudkortet pÄ nÄt sÀtt.
pjotor Postat 7 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 mars 2005 đ har senaste drivrutinerna. mitt gamla ljudkort Ă€r intregerat i moderkortet men avaktiverat i bios...
pjotor Postat 8 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 8 mars 2005 wiihoo jag har blivit av med klickandet och skiten...efter flashat biosen sĂ„ funkar det perfekt. kanske ett tips för andra som har problem med pops och clicks..đ)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.