Jump to content
Annons

Bra ljudkort? Prisklassen 3000 - 6000 kr


Warmachine

Recommended Posts

Tjabba alla glada studiofantaster !

Har ständigt problem med min m- audio fast track pro kort... Ljudet kraschar alltid när jag använder mer än fem synthar i cubase ... Jag vet att det är ljudkortet för att asio mätaren blinkar rött och att det fungerar bra när man fryser syntarna också ... Detta börjar bli jobbigt ! Är det ngn som har tips på ett bra ljudkort (budget) runt 3-6000 kr ?

Tack på förhand !!!

Med vänlig hälsning,

Lily v nine

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med de symptomen kan det också vara datorn som inte orkar med på grund av lågt inställd latency och/eller för dålig prestanda... Audiospår (som det blir när man fryser spåren), kräver MYCKET mindre prestanda, så det är inte konstigt att det funkar bättre då.

Testa gärna datorn med DPC Latency Checker: http://www.thesycon....ncy_check.shtml

Annars kan jag rekommendera att du överväger exempelvis RME Babyface. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lägga in ett eko på förstgående talare med Focusrite Saffire Pro 40. Har själv 56:an och är toknöjd. Låg latency, bra preamps, bra routingmöjligheter i mjukvaran. Det som är lite mer tråkigt är att kortet känns lite plastigt men det kan jag leva med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Med de symptomen kan det också vara datorn som inte orkar med på grund av lågt inställd latency och/eller för dålig prestanda...

M-Audio är kända för att deras drivrutiner krånglar. Det kan flera skriva under på. Har själv haft ett och asio hoppade ur väldigt ofta. Spelade ingen roll att man uppdaterade drivrutinerna. Till ts, TC Electronics har många bra kort och med bra preamps. Värt att kika på också.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Troligen problem med datorn alt drivrutiner min gamla single core 3 Ghz Pentium 4 från 2005 rockade bättre än ovan exempel.

Hjälper inte att byta ljudkort.

Kör på Claes tips med DPC latency checkern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...