Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skaffat ett beggat Roland HD-1. Har enbart spelat på akustiska trummor förr. Vill också betona att jag inte är trummis utan lirar till husbehov enbart.

Har problem att få bastrumman att svara på snabbt spel. Spelar med skor och med tårna liksom. Vilar inte hela foten på pedalen utan spelar enbart med främre delen av foten. När jag spelar på ett akustiskt set har jag inga problem att göra snabba liksom "förslag" på bastrumma innan det "riktiga" slaget kommer. Nu får jag inte till det alls.

Är det ett fenomen som fler upplevt med digitaltrummor? HD-1 har ju lite speciella pedaler också i och för sig.

274393.jpg

Annons
Postat

Det är HD-1 som gör det. Det setet är inte gjort för trummisar, och som du själv indirekt räknat ut så har modellen speciella pedaler som knappast kan sägas vara fristående med klubba som slår mot ett skinn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.