Jump to content
Annons

hittar inte micken i mixern!?


erreth

Recommended Posts

Annons

Om jag i asio panelen ändrar från U46 i asio till IDT High Definition Audio CODEC så hittar jag den men då kommer inget ljud.. jag kan dock spela in och sedan ändra till U46 och höra men det är förjääävla dåligt ljud

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken modell är det på micken? Det finns mer än en modell som heter t.bone sc. Det brukar finnas ett nummer efter också.

IDT High definition audio, låter som det inbyggda ljudkortet i datorn. Är det en bärbar så är det antagligen en inbyggd mick som låter om du använder det ljudkortet...

Är det en vanlig kondensatormick med XLR-kontakt, så ska det funka genom ljudkortet, men du ser inte micken som mikrofon, utan det du ser är ljudkortets ingångar, osm du kan välja i ditt program - och du måste komma ihåg att aktivera fantommatningen på ljudkortet.

Är det en USB-mick, så kan du inte använda den ihop med ljudkortet om du kör PC, utan då får man välja antingen micken eller ljudkortet. Detta för att micken innehåller ett litet "ljudkort" och ASIO kan inte kombinera olika ljudkort så at de fungerar ihop, utan de måste vara från samma tillverkare och ibland till och med samma modell, för att kunna köras tillsammans. Kör du Mac, så ska det gå att kombinera olika ljudkort, men det får någon annan förklara i så fall - för jag har ingen aning om hur man gör det...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Är det en USB mick som du anslutit?

Edit: Claes hann före....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...