Jump to content
Annons

Nexus 2


MilanJ

Recommended Posts

Hej!

Jag äger en iMac som jag gör musik på. Jag använder mig utav Logic 9 och Nexus 2 som jag har köpt in. Till Nexus paketet ingick ju en USB dongle som man måste ha för att aktivera Nexus och det gick ju smärtfritt men nu är min fråga ifall man kan kopiera licensen till en annan USB Dongle? Jag köpte nämligen en Macbook pro inte för så länge sedan och vill även på den kunna arbeta med Nexus 2 på Logic. Jag har kommit så långt att jag endast kan förflytta licensen till en annan USB dongle men då försvinner lincensen på min iMac och funkar däremot på min macbook pro. Det är inte värsta grejen för mig egentligen, kan ju bara plocka min USB dongle från iMacen och plugga in den på Macbook pro men eftersom jag har 2 st USB dongles så tänkte jag höra med er ifall det finns någon möjlighet att kunna kopiera licensen till min andra USB dongle? Eller kan man köpa en ny license som man får aktivera med Nexus på min macbook pro?

Är ju inte helt fel att försöka utnyttja båda USB dongles till båda datorerna när jag ändå har 2 st och finns det möjlighet att kopiera/köpa (ytterligare) en till licens så vore det kanon.

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får köpa en till licens då, meningen med dongle är ju att du ska kunna flytta den till datorn du jobbar med för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får köpa en till licens då, meningen med dongle är ju att du ska kunna flytta den till datorn du jobbar med för tillfället.

Jo det vet jag väll själv, det var därför jag frågade om det annars fanns någon möjlighet att kopiera licensen eller köpa ett nytt då jag har två usb dongles hahaha.. tack för svaret ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopiera går inte, utan du kan bara flytta licensen till den andra dongeln, men det är ju inte så stor mening med det... 😉

Fråga tillverkaren. Det finns vissa tillverkare som erbjuder lägre pris om man köper en extra licens när man redan har en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...