Blomkvist Postat 23 maj 2012 Postat 23 maj 2012 Hej! Jag undrar om någon äger en Digitech Whammy DT och kan ge lite synpunkter före man kastar ut 3.000:- Jag har letat runt och kollat forum och det verkar som vissa klagar på en latency i tuner-delen på Whammy DT. Stämmer detta? Är det en störande försening när man kör på den i droppad tuning tex? /Peter
ZeroX Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Bra fråga. Har tyvärr inget svar, men undrar samma sak. Fick du reda på svaret?
Mojje Cruncher Andersson Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Jag har svaret!!!! Jag har en! Eller rättare sagt...., inte så länge till. Men jag kan ge er ett hum om hur maskinen funkar! DEN ÄR JÄTTEROLIG!!!!! Droptuningen fungerar ypperligt. Naturligtvis så låter en vråldistad symaskins gitarr totalt apa om man spelar med en hel oktavs drop i fulla ackord!!! Men utan problem om man stämmer ner eller upp ett par tonsteg. Divebombeffekten känns urtjatad men är en klassiker. Chorus-funktionen anser jag låter bättre än dom gamla bosspedalerna. Fet och skön som lyfter fram ett solo som en smäck. Inte använt harmonierna speciellt mycket men det beror mer på okunnighet i handhavandet av harmonilära. Jag lirar tung och aggresiv metal. Skulle bli heltokig om jag kände av någon form av latency! Det gör man inte! Orsaken till att jag säljer maskinen är för att jag har liknande funktion i min POD HD. Hoppas det ger lite mer kött på benen! Piiiz! /Cruncharn'
Mojje Cruncher Andersson Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Har en till salu! 2000:- Endast uppackad och testad en gång. Piiiz!
ZeroX Postat 27 augusti 2012 Postat 27 augusti 2012 Kostar endast 2400 på Thomann 🙂 Digitech får jag verkligen hoppas är bra mkt bättre än HD-500 inbyggda??
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 augusti 2012 Postat 27 augusti 2012 Det tror jag säkert att den är och dessutom med det priset! Jag kör i och för sig på POD HD Pro med pedalbord. Men jag tror att det är samma motor i 500:an? Jag har inte större behov än vad PODen levererar samt at mitt pris är ju baserat på att den är ny! 400 spänn i all ära men det räcker till ganska många bönor med java i studion! Piiiz! /Crunch'
ZeroX Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Av ngn anledning får jag inga mejl vid nya inlägg... Skit! Antar att du har sålt den?
Mojje Cruncher Andersson Postat 5 mars 2013 Postat 5 mars 2013 Av ngn anledning får jag inga mejl vid nya inlägg... Skit! Antar att du har sålt den? Jep! Sen ett halvår tillbaka!! Piiiz! /Mojje
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.