Jump to content
Annons

Är det slöseri?


richardlang

Recommended Posts

Kommer säkert få några som säger "SÖK", det har jag gjort lite grann, men gör en egen tråd.

Jag har tänkt att köpa ett par Yamaha HS80m. Jag ska ha dom i mon studio på ca 18 kvm. Är det dumt att ha dom eller ska jag sattsa på yamaha HS50m istället? Jag har hört att det kan bli för mycket ljud i ett litet rum med för stora monitorer.

Jag gillar att kunna spela högt, och har även tänkt att ha dom som privathögtalare och lyssna på musik i. Jag gillar tung bas så därför lutar det åt HS80m.

Vad säger ni?

För och nackdelar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att det kan bli för mycket ljud i ett litet rum med för stora monitorer.

man ska inte köpa all dynga som folk repeterar som papegojor på nätet

hs80 har (som många andra monitorer) möjlighet att justera frekvensåtergivningen så man kan anpassa efter rummet eller ändamålet

reglagen sitter på baksidan:

1600-HS80M_back.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

man ska inte köpa all dynga som folk repeterar som papegojor på nätet

hs80 har (som många andra monitorer) möjlighet att justera frekvensåtergivningen så man kan anpassa efter rummet eller ändamålet

reglagen sitter på baksidan:

1600-HS80M_back.jpg

Tycker samma. Jag kör på mina KRK Rokit 8" i ett rum som är på 12m2. Där finn en bra cut off på dem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...