Jump to content
Annons

hur gör ni när ni letar samlingar?


sozo

Recommended Posts

Annons
tänkte kolla lite hur ni burka göra när ni letar efter något häftgt ni vill sampla!

😄

Jag brukar ta med mig spann/spade & gå ut i skogen på jakt efter älvor & troll som jag kan sampla. 😉

au fan de burkar jag me! samplade svampar är riktigt gött me ger ett mustigt sound!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka seriösa svar du fått.

Är det så att du vill ha TAG i samplingar? eller undrar du generellt hur man samplar ?

Att skaffa samplingar är väl egentligen rättså lätt.. du kan ju sno från andra låtar, och göra om dom, (nu menar jag drums och kanske inte röstmaterial då) .

Sen finns det ju Mängder med samplings sidor du kan kolla .

+ alla samplings cd som finns att få tag på.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka seriösa svar du fått.

Är det så att du vill ha TAG i samplingar? eller undrar du generellt hur man samplar ?

Att skaffa samplingar är väl egentligen rättså lätt.. du kan ju sno från andra låtar, och göra om dom, (nu menar jag drums och kanske inte röstmaterial då) .

Sen finns det ju Mängder med samplings sidor du kan kolla .

+ alla samplings cd som finns att få tag på.

/Perrra

nej asså jag menar hur ni brukar gå tillväga när ni ska sampla något (om man gör de själv då) tillexempel olika atister, om ni sampla vinyl eller cd osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka seriösa svar du fått.

Är det så att du vill ha TAG i samplingar? eller undrar du generellt hur man samplar ?

Att skaffa samplingar är väl egentligen rättså lätt.. du kan ju sno från andra låtar, och göra om dom,  (nu menar jag drums och kanske inte röstmaterial då) .

Sen finns det ju Mängder med samplings sidor du kan kolla .

+ alla samplings cd som finns att få tag på.

/Perrra

nej asså jag menar hur ni brukar gå tillväga när ni ska sampla något (om man gör de själv då) tillexempel olika atister, om ni sampla vinyl eller cd osv.

Hur menar du med 'gå tillväga'? Rent tekniskt? (öppna CD-spelaren, lägga i CD-skiva, importera...)

Annars lyssnar man på massa musik (kanske även sånt man till vardags inte lyssnar på). Rätt som det är dyker det där ljudet upp som man bara måste ha. Då samplar man det...

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka seriösa svar du fått.

Är det så att du vill ha TAG i samplingar? eller undrar du generellt hur man samplar ?

Att skaffa samplingar är väl egentligen rättså lätt.. du kan ju sno från andra låtar, och göra om dom,  (nu menar jag drums och kanske inte röstmaterial då) .

Sen finns det ju Mängder med samplings sidor du kan kolla .

+ alla samplings cd som finns att få tag på.

/Perrra

nej asså jag menar hur ni brukar gå tillväga när ni ska sampla något (om man gör de själv då) tillexempel olika atister, om ni sampla vinyl eller cd osv.

Hur menar du med 'gå tillväga'? Rent tekniskt? (öppna CD-spelaren, lägga i CD-skiva, importera...)

Annars lyssnar man på massa musik (kanske även sånt man till vardags inte lyssnar på). Rätt som det är dyker det där ljudet upp som man bara måste ha. Då samplar man det...

haha nej nej jag vet hur man gör och så men jag menar asså inspiration källor! någon faorit artist som ni brukar sampla och så! 🙂 kanske är lite otydligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...