johank Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Hej, Har den senaste tiden varit på jakt efter en TR-707 då jag hört/sett att den kan trigga/synca arpeggion i Juno 60 genom "Clock in". Har sedan, utan vidare eftertanke, tagit för givet att detta skulle gå lika bra att göra med arpeggiot i en Moog Little Phatty Stage 2. Efter att ha läst en del i instruktionsboken blir jag dock osäker på om detta verkligen går då LP:n inte verkar ha detta "Clock in"-uttag. Om jag nu vill kunna styra tempot för arpeggioatorn i LP:n med en trummaskin (och inte genom en dator), hur gör jag? Går det och vilken trummaskin bör jag satsa på? En förtydling: Vad jag alltså vill göra är att sätta ett tempo(BPM) i en trummaskin och skicka detta in i LP:n. Arpeggiatorn ska då snappa upp detta och följa det angivna tempot. Det bör också finnas en metronom i trummaskinen, vars signal kan skickas till trummisens lurar och ska såklart vara i samma tempo som det som skickas in i LP:n. Någon som kan hjälpa mig?? Tack på förhand!
Assar Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Ställ arpeggiatorn i LPn till MIDI Clock External och lämpligt intervall. Koppla TR-707 MIDI-out till LPns MIDI-in. Kör.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.