Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tidigare kört min pc genom min enkla eurorack-mixer utan nÄgra problem. Inget brum eller brus att tala om.

Nu nÀr jag kopplar in min macbook via mitt Apogee One och in i mixern och sedan ut i monitorerna sÄ brusar det lite grann och dessutom sÄ brummar det vÀldigt tydligt. Jag kopplar datorn via tvÄ ingÄngar i mixern. NÀr jag drar ut dessa kablar sÄ försvinner brummandet sÄ gott som helt. Har ocksÄ testat bÄde Main Out Och Ctrl Out och ut till monitorerna - samma brus.

PÄ baksidan av mina Samson-monitorer finns tvÄ ingÄngar - den ena heter -10 input och dÀr har jag kopplat med medföljande rca-kabel. Den andra heter +4 input och Àr en teleingÄng.

Hmmm, sÄ vad kan vara galet?

Annons
Postat

Jag gjorde faktiskt sÄ att jag struntade i mixern och gick direkt frÄn kortet till monitorerna. DÄ försvann brummet. Dock brusar det lite mer Àn jag har mÀrkt tidigare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.