SHMETIFY Postat 8 april 2012 Postat 8 april 2012 Tjenare, jag har ett Midiklaviatur (M-Audio Oxygen88), som fungerar finfint, förutom en liten grej. Sustainpedalen gör inte som jag vill, nÀr man trycker pÄ den, Àndras Midi-vÀrdet frÄn fullt till noll. Den Àr alltsÄ inverterad. NÀr jag spelar utan att trycka ned sustainpedalen sÄ Àr det som att pedalen Àr nedtryckt, och jag fÄr sustain, och sedan nÀr jag trycker pÄ den, sÄ slutar det. Och det ska ju vara tvÀrtom! Jag kör Logic, StudioOne, och Garagband och jag har samma problem i alla program, men dÀremot har det fungerat som det ska periodvis. Skulle verkligen uppskatta hjÀlp! Tack i förhand! MVH/ Carl
BluesBoy Postat 8 april 2012 Postat 8 april 2012 GÄr det inte att stÀlla in pÄ sjÀlva klaviaturen? Kolla om du hittar nÄgot om att Àndra polariteten pÄ sustainpedalen.
Unicron Postat 8 april 2012 Postat 8 april 2012 Som BluesBoy sa, sÄ brukar det finnas en polariserings-switch pÄ pedalen som gör att du kan Àndra polariteten. Brukar vara det som Àr lösningen!
SHMETIFY Postat 8 april 2012 TrÄdstartare Postat 8 april 2012 Det Àr en Nord-Pedal och jag (tror) inte att det finns nÄgon switch pÄ den... DÀremot lyckades jag lösa problemet(!), det behövdes en ÄterstÀllning av klaviaturen, och en omstart. Jag hade hoppats slippa detta men nu var det enda utvÀgen. Jag hade försökt ÄterstÀlla den förut men det som gjorde att det inte löste sig dÄ var att jag inte startade om klaviaturen efterÄt. Dock vet jag fortfarandea inte hur problemet uppstod, och kan vara bra att veta, nÄgon som vet?
Quoman Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 Olika tillverkare kör med olika polaritet av nÄgon anledning. Det hjÀlper oftast att se till att man har samma mÀrke pÄ pedalen som pÄ keyboarden om man inte har en pedal som gÄr att Àndra polaritet pÄ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.