Andre2e Postat 3 april 2012 Postat 3 april 2012 (redigerat) Ok, jag tänker införskaffa hela kedjan från datorn till öronen. Lärde mig en hel del på forumet igår. Tacksam för alla svar. Nu tänkte jag se om jag verkligen förstått. "Kedjan" blir så här DAW--->Ljudkort(endast Dac): M-audio audiophile 2496 (800:-) -----> Hörlursförstärkare: Pro-Ject Head Box II (1100:-) -----> Hörlurar: AKG K 701 eller Beyerdynamic DT880 (2200:-) Nu är värdet på ljudkortet + förstärkaren = värdet på hörlurarna Som titeln säger, är detta optimalt? mina behov är låg latency och så bra lyssningskvalité som möjligt för 4000:- Redigerat 3 april 2012 av Andre2e
Andre2e Postat 3 april 2012 Trådstartare Postat 3 april 2012 (redigerat) Ett lite mer udda alternativ är att skaffa ett ljudkort: Asus Xonar Essence STX med inbyggd hörlursförstärkare, det stödjer även ASIO Skulle det kunna funka? eller är detta kort inte avsett för musikproduktion? Edit: det verkar inte ha bra latency även fast det stödjer ASIO, synd. får nog bli som jag skrivit tidigare Redigerat 3 april 2012 av Andre2e
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.