Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter och ska mastra massa lÄtar med wavelab, och jag har tvÄ frÄgor.

Hur ska jag fÄ in ISRC koden pÄ lÄtarna, och hur ska jag bÀra mig Ät för att brÀnna ner lÄtarna pÄ cd frÄn wavelab?

Annons
Postat

1. Skapa ett CD-projekt pÄ arkivmenyn sedan vÀljer du "Add" lÄt/lÄtar till CD-projektet.

2. NÀr valt lÄtar sÄ skriver du helt enkelt in ISRC-koden för vaje lÄt som du fÄr av förlaget eller skivbolaget.

3. BrÀnn CD-n. Se dock till att du har en brÀnnare som Àr kompatibel med Wavelab och PQ-kodning.

Postat
1. Skapa ett CD-projekt pÄ arkivmenyn sedan vÀljer du "Add" lÄt/lÄtar till CD-projektet.

2. NÀr valt lÄtar sÄ skriver du helt enkelt in ISRC-koden för vaje lÄt som du fÄr av förlaget eller skivbolaget.

3. BrÀnn CD-n. Se dock till att du har en brÀnnare som Àr kompatibel med Wavelab och PQ-kodning.

Tack för svaret!

Men hur vet man om brÀnnaren Àr kompatibel?

Postat

Kan du anvÀnda den i Wavelab sÄ brukar den vara det...annars kan du se det i info om brÀnnaren i Nero om din brÀnnare tillÄter Pq-kodning mm. om du har tillgÄng till det programmet.

Postat
Kan du anvÀnda den i Wavelab sÄ brukar den vara det...annars kan du se det i info om brÀnnaren i Nero om din brÀnnare tillÄter Pq-kodning mm. om du har tillgÄng till det programmet.

Ah, ok. Ska kolla nÀr jag kommer hem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.