Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare alla monsterdiggare!

Nu Àr det sÄ att mitt m audio fasttrack ultra 8r har börjat ge sig, nu har en preamp uppenbarligen kukat ur.brusar och sprakar utan att ens nÄgot Àr ikopplat. skit.

Men men, nu Àr det sÄ att jag har tankarna att uppgradera studion med ett ny ljudkort och vill ha sÄ mÄnga ingÄngar som jag kan fÄ för en 6000.

Mitt val Àr dÄ, ska jag vÀlja focusrite saffire pro40 eller MOTU 8pre. bÄda verkar bra men lÀst fler sÀmre ord om focusrite kortet.

http://www.thomann.de/se/focusrite_saffire_pro_40.htm

http://www.thomann.de/se/motu_8pre.htm

Vilket kort ska man vÀlja?

jag har tÀnkt köpa till mig en behringer http://www.thomann.de/se/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm för att fÄ tillgÄng till addat ingÄngarna.

Jag kör cubase 6 via en HP pcburk med 6 gig rammine. den har firewire ingÄng men jag vet inte om det Àr 400 eller 800, vad Àr skildnaden mellan dessa?

tacksam för svar

/Hannes

Annons
Postat

Hej,

kul att du ska uppgradera.

Det gÄr ju inte att komma ifrÄn att bÄda dessa kort Àr vÀldigt bra. SjÀlv har jag ett Pro 40 (sedan >5 Är) och brukar rekommendera det.

Dels tack vare sin stabilitet (har aldrig haft nÄgra problem vare sig med kortet i sig eller mot mitt DAW), att preampsen Àr tystare Àn bomull samt jag upplevde att mjukvaran var lite enklare Àn MOTU's (men det Àr vÀl antagligen en smaksak). Sedan fanns det Àven en kostnadsaspekt nÀr jag valde mellan interface.

För ganska lÀnge sedan körde jag Pro 40:n ihop med en OctroPre MkII (extern mikpre) och tyckte inte att det var nÄgra problem whatsoever. Smooth sailing hela tiden men jag har svÄrt att tro att ADA8000 skulle vara sÀmre vad det gÀller ADAT-kopplingen.

Behringers ADA-burk kan jag inte uttala mig om men jag har för mig att sign. BluesBoy hĂ€r pĂ„ forumet nyligen (?) införskaffade en Behringer och kör den mot sitt interface (Saffire 56) men det finns sĂ€kert flera andra som kan berĂ€tta mera om sina upplevelser med Behringen 🙂

OT: varför vĂ€lja tĂŒsken nĂ€r du kan handla svenskt? Det Ă€r lite drygt 200 pengar som skiljer nĂ€r det gĂ€ller just Pro 40:n. I'm just saying men "hey" det Ă€r ju dina pengar... 😉

AngÄende din frÄga om FW 400 kontra FW 800 Àr det (som jag förstÄtt saken) olika överföringshastigheter.

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

Tack CHAE 🙂 det lutar dĂ„ mest mot focusrite kortet .

Ska blir jÀvligt spÀnnande att börja pilla med addat hihi

Tysken blire denna gĂ„ngen, nĂ€sta gĂ„ng ska jag testa Ordermusic 😉

SkÄl pÄ er!

Hannes

Postat (redigerat)

mug.se sÀljer dom för 3.995:-

TillÀgg: Sitter oxÄ pÄ ett focusrite kort och gillar det. Stabilt som sagt.

Redigerat av Neosus
Postat (redigerat)

Bara för att göra det svĂ„rt för dig. Steinberg MR816 korten skulle jag titta pĂ„. Kör ett MR816X sjĂ€lv och har inte ett enda strul med den. Allt bara fungerar. Det Ă€r ju dessutom vĂ€ldigt Cubase anpassat. Jag kör mitt till Logic och Reason utan problem. LĂ„ter dessutom Ă€ckligt bra 😉

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=366203

Har sett en del beggade dÀr ute för rena rÄnpriserna. Lovordat kort pÄ Gearslutz dessutom.

Redigerat av Pesek
Postat

NĂ€r jag uppgraderade valde jag mellan Motu/Focusrite och som CHAE skrev blev det ett Saffire 56. Fungerar Ă€n sĂ„ lĂ€nge klockrent och jag Ă„ngrar inte en sekund. För övrigt kör jag 2st Behringer ADA8000 till Safire 56:an och det gĂ„r som en dans. 🙂

För de pengarna Behringern kostar Àr den nog oslagbar. Jag Àr kalasnöjd pÄ alla plan.

Det Ă€r nĂ€stan sĂ„ att jag börjar begripa mig pĂ„ MC ocksĂ„. 😄

Postat

helvete, saffire 56 ser TUNG ut! vem vet, kanske blir nÀsta uppgradering om jag blir nöjd med pro 40.

hahah Fan Pesek! 😄 du var helt enkelt tvungen!! 😛

Tack allihopa för goda rĂ„d, godnatt 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.