Jump to content
Annons

Lyckas inte lägga in nya vst pluggar i Reaper


Romarn

Recommended Posts

Yo! Jag är novis på reaper och vill adda några pluggar. Har lagt pluggarna i en katalog som heter Steinberg och jag har gått via options, precenses (ursäkta stavning) och både skrivit in sökväg manuellt med ; och även tryckt add. Men när jag klickar på FX kan jag inte hitta pluggarna. Kanske ska tillägga att det är en portabel version av Reaper som är typ 2 år gammal om det ska spela någon roll.

Hur gör jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först, om du köpte licens för 2.xx så gäller den till och med version 3.xx – uppgradera! Om du köpte licens för 3.xx så gäller den till och med 4.xx – uppgradera!

Ligger plugin-mappen som du anger sökväg till på den portabla enheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Först, om du köpte licens för 2.xx så gäller den till och med version 3.xx – uppgradera! Om du köpte licens för 3.xx så gäller den till och med 4.xx – uppgradera!

Ligger plugin-mappen som du anger sökväg till på den portabla enheten?

Hur menar du? Ska jag lägga plugins i samma katalog som portabel reaper? Det borde väl inte behövas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du? Ska jag lägga plugins i samma katalog som portabel reaper? Det borde väl inte behövas?

Min fråga var en fråga, inte en uppmaning. Jag har nämligen för mig att REAPER har ett problem med relativa/absoluta sökvägar jämte det faktum att olika OS inte alltid tilldelar samma enhetsbeteckning vid varje enskilt anslutningstillfälle. Så om du anger L:\minacoolapluggar som (absolut) sökväg, och OS:et har tilldelat din portabla enhet "M:\", då skiter det sig...

En (en aning tveksam, kanske) workaround är att du lägger dina pluggar i REAPER-katalogen -> "/Plugins/FX/*.*". Då skannas pluggarna automatiskt varje gång REAPER startas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fråga var en fråga, inte en uppmaning. Jag har nämligen för mig att REAPER har ett problem med relativa/absoluta sökvägar jämte det faktum att olika OS inte alltid tilldelar samma enhetsbeteckning vid varje enskilt anslutningstillfälle. Så om du anger L:\minacoolapluggar som (absolut) sökväg, och OS:et har tilldelat din portabla enhet "M:\", då skiter det sig... En (en aning tveksam, kanske) workaround är att du lägger dina pluggar i REAPER-katalogen -> "/Plugins/FX/*.*". Då skannas pluggarna automatiskt varje gång REAPER startas.

Va inte reaper jättebra? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

You... you... 😄

Njae... REAPERs portabelversion har några detaljer kvar att slipa. Hur är det med ditt musikprograms portabelversion?

Haha sköja bara, har för mig att du uttryckt hur nöjd du varit med Reaper så jag kunde inte låta bli hehe.

Ja för tusan mitt pro tools 9 är portabelt som tusan, en ilok som väger några gram 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...