Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Mitt gamla Mbox2 mini har tillslut get upp och nu är jag på jakt efter ett nytt ljudkort och eftersom jag fortarande vill kunna använda mitt Pro Tools 8 så lutar det åt att jak kommer att köpa ett nytt mbox3. Jag vät bara inte om jag ska köpa ett mini igen eller det större mbox3?

Jag gör musik där jag i princip bara utgår ifrån datorn där jag processerar olika ljudklipp och fältinspelningar till ambient/drone ljudlandskap, så en massa inputs är jag inte i något större behov av.

Utan det som är viktigt är att ljudkortet är kraftfullt och inte börjar "lagga" när jag producerar eller speciellt när jag spelar live villket har hänt ibland med mitt gamla Mbox mini2.

Ser att Mini är ett "USB Audiointerface 24 Bit 48 kHz" medans Mbox är ett "USB 2.0 Audiointerface 24 Bit 96 kHz". Betyder detta att Mboxet är mycket "kraftigare" och där med klarar av att hantera mer information än minit och där med är värt 1500 kr mer än minit som det kostar på thomann???

Jag använder Windows7 32bit.

Väldigt tacksam för hjälp och tips med vikket jag ska välja.

Tack på förhand.

Pontus

Annons
Postat

ok. Vad e d 48 och 96 khz står får i dessa samanhangen då?

Vet bara vad skillnaden mellan 48 å 96 khz är när det gäller ljudinspelning.

Postat

ok. Så skillnaden på mbox å minin är att mboxen har fler 1/4" och XLR inputs om man vill använda den mer som en mixer att spela in mycket på samtidigt?

Eftersom att jag har ett 12 kanals mixerbord så är detta inget jag känner att jag behöver, så då räcker antagligen minin mycket väl?

Postat

usb 1.1 har lägre överföringshastighet än 2.0, så det är väl en skillnad. Mixer vet jag inte, men fler ingångar kan vara bra om man ska spela in med två mickar samtidigt. Jag vet inte vad du behöver,, det vet bara du. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.