Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har precis fått hem ett expresskort som man ansluter i laptopens 34 card ingång, den har 2 st. 6-pins firewireportar och min HP Probook 4520s har hittat den och allt är installerat och klart, man får upp signal och i Cubase 5 är allt assignat och klart i device setup vad gäller Orpheus, no problems so far men när man börjar spela in så halkar Orpheus ur visar det sig!

Om man drar ur och pluggar i firewirekabeln eller instickskortet igen så hittar den tillbaks kontroll...???

Typiskt fel i laptopbranschen eller vad???

På min stationära studio-PC är det inga som helst problem!

😐

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat

Problemet löst efter några tweaktips i analysprogrammet DPC latency checker bla stängde jag av lite interna ljudfunktioner och nätverk m.m. och vips blev alla värden kanonbra, allt funkar nu som det skall, cpu mätaren i Cunase 5 ger inte ens minsta utslag = helt släckt!

Programmet är ett superbra verktyg för att se hur dator och speciellt laptop hanterar audio streaming.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.