Jump to content
Annons

DYNAUDIO BM5A = Bajs eller Najs ?


Cloffe

Recommended Posts

Annons

Jag har faktiskt ingen aning alls hur dom låter faktiskt, Men ska nog åka över och lyssna imorgon 🙂

får se vad jag själv känner då, Men med tanke på priset så köper jag dom nog vilket som och har kvar dom även om de blir ett par nya vid ett senare tillfälle

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt ingen aning alls hur dom låter faktiskt, Men ska nog åka över och lyssna imorgon 🙂

får se vad jag själv känner då, Men med tanke på priset så köper jag dom nog vilket som och har kvar dom även om de blir ett par nya vid ett senare tillfälle

Uteslut inte andra märken. Kolla även in Focal CMS 50 och 65, Neumann KH120 (hett tips), Adam A7X (mkt populära) och Genelecs alternativ (8030A).

Link to comment
Dela på andra sajter

Uteslut inte andra märken. Kolla även in Focal CMS 50 och 65, Neumann KH120 (hett tips), Adam A7X (mkt populära) och Genelecs alternativ (8030A).

Hade egentligen tänkt köpa ett par Yamaha HS80 gillade dom som fan asså, Genelec tycker alla är grymma men jag gillade inte dom riktigt..

Men får nu två Dynaudio MB5A för prset av en så jag tar dom och har som reserv tänker nog köpa ett par HS80 sen ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade egentligen tänkt köpa ett par Yamaha HS80 gillade dom som fan asså, Genelec tycker alla är grymma men jag gillade inte dom riktigt..

Men får nu två Dynaudio MB5A för prset av en så jag tar dom och har som reserv tänker nog köpa ett par HS80 sen ändå 🙂

Ja, om du får dom för det priset är det väl inte mycket att diskutera! Så länge du känner att de spelar tillräckligt bra i basen så, med tanke på att det är rätt små högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om du får dom för det priset är det väl inte mycket att diskutera! Så länge du känner att de spelar tillräckligt bra i basen så, med tanke på att det är rätt små högtalare.

Nej menar ju det de känns som att de är lika bra att slå till på den dealen 🙂

Nej jag tänkte på de också dom är ju inte så stora och tror faktiskt inte basen räcker till

man vill ju kunna höra dom lägre frekvenserna rätt bra iaf.. Suben som hör till dom kostade runt 16tusen på Thomanns ! 😮 Men som sagt dom blir bra för tillfället så får jag införskaffa nått större lite bättre sen kanske 🙂

Kom aldrig iväg att lyssna på dom idag men imorgon innan jobbet skulle jag svänga förbi och kika på dom så får se dom duger nog för mig får lära mig att använda dom helt enkelt 🙂

Enligt den här testen är det bra grejer.

http://www.soundonso...dynaudiobm5.htm

Jaa läste den igår, dom verkar ju inte va rena skräpet iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit och lyssnat på dom iaf tyckte dom lät skit bra faktiskt men som

sagt dom är ju inte så stora så är ju inte mycke bas i dom

Han hade ett par genelec brevid som vi växla mellan tyckte dom ärligt lät mycke bättre än genelecen iaf lite mer färgade i ljudbilden men ändå ganska ärliga, genelecen är ju bra och jävligt ärliga men blir ganska jobbiga att lyssna längre stund.

Men fan jag köper dom där så köper jag nått större sen när mera pengar finns 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

varför inte köpa hs80 nu? vad kostar dem?

Aa dom fanns ju iofs på thomanns för 2200 st 😛

Men kör på dom här nu ändå så får de bli ett par hs80 sen också

Gillade faktiskt dom där också de lilla jag lyssna är bara skönt att ja flera att lyssna imellan sen

Fick ju ändå betala 4000 ist för 8000 för dom så 😄

Dom är knappt använda heller som nya typ välvårdade som fan

Link to comment
Dela på andra sajter

Aa dom fanns ju iofs på thomanns för 2200 st 😛

Men kör på dom här nu ändå så får de bli ett par hs80 sen också

Gillade faktiskt dom där också de lilla jag lyssna är bara skönt att ja flera att lyssna imellan sen

Fick ju ändå betala 4000 ist för 8000 för dom så 😄

Dom är knappt använda heller som nya typ välvårdade som fan

trodde jag fattat fel. du köper alltså ett par beg för 4000,- fast du tänker köpa ett par nya senare för 4400,- när du har bättre råd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

trodde jag fattat fel. du köper alltså ett par beg för 4000,- fast du tänker köpa ett par nya senare för 4400,- när du har bättre råd 🙂

Haha jaa de låter lite puckat kanske men vill ha dom där ändå dom va rätt nice Så köper dom och köper ett par andra sen om någon månad eller två så har jag två par 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äger ett par BM5a MKII och jag är sjukt nöjd med dem. Budgetmonitorer skulle jag iofs inte kalla dem då de i dagsläget går på över 4000:- styck hos tysken.

Jag gillar diskanterna som fasen. Har i dagsläget ett par Mackie HR824 hemma och jag föredrar dynaudion vilken dag som helst. Om jag ska gnälla på nåt så är det att de saknar bas men å andra sidan kan man väl inte begära så värst mycket av en monitor i den storleksklassen. Under 50hz känns det som att man är helt vilse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag äger ett par BM5a MKII och jag är sjukt nöjd med dem. Budgetmonitorer skulle jag iofs inte kalla dem då de i dagsläget går på över 4000:- styck hos tysken.

Jag gillar diskanterna som fasen. Har i dagsläget ett par Mackie HR824 hemma och jag föredrar dynaudion vilken dag som helst. Om jag ska gnälla på nåt så är det att de saknar bas men å andra sidan kan man väl inte begära så värst mycket av en monitor i den storleksklassen. Under 50hz känns det som att man är helt vilse.

Aa såg de också jag får paret för 4000 och välsköta och lite använda så även om jag tänkt köpa andra så känns de bra att få dom så billigt och så de kan va skönt att ha fler att lyssna i mellan ibland också.. Neh de va ju inte så mycke bas men inte för lite heller men som sagt man kan ju inte vänta sig mycke mer av så små högtalare heller.

Vad är egentligen skillande på mk2 och 1 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast nu vart de inte dom iaf, Jag sa att om någon ville köpa dom före idag så kunde han sälja dom vilket nu blev gjort så köper ett par HS80 nästa månad ist 😄 Beställde lite billiga andra grejer att bära med sig på ett externljudkort och en billig rörmic och en Samplings CD..

Men tack för alla seriösa svar och så iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag äger ett par BM5a MKII och jag är sjukt nöjd med dem. Budgetmonitorer skulle jag iofs inte kalla dem då de i dagsläget går på över 4000:- styck hos tysken.

Jag gillar diskanterna som fasen. Har i dagsläget ett par Mackie HR824 hemma och jag föredrar dynaudion vilken dag som helst. Om jag ska gnälla på nåt så är det att de saknar bas men å andra sidan kan man väl inte begära så värst mycket av en monitor i den storleksklassen. Under 50hz känns det som att man är helt vilse.

Håller med!! Djupbasen är inte att räkna med, därför kompletterar jag med Fullrange-lådor baktill och ref-lyssnar i hembion där 300w-subben spräcker det mesta. 😉

Diskanten var det som slog mig när jag köpte mina mkII, ett otroligt lyster. Det var precis som om jag tog av mig en tjock mössa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...