Jump to content
Annons

Closingtime


karl

Closingtime  

4 röster

  1. 1. Closingtime

    • 1.Close
      0
    • 2:Closett
      0
    • 3.Keep working
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN:Ct

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:k

LÅTLÄNGD:4:03

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 7Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Ct

Forfarande förkyld där av det lite nasala och en hel del sursång....basen i otakt,

distad sång och allt möjligt...men kan det vara nå't att bygga på???eller??

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det fattades ett "m" i fil-ändelsen:

http://web.telia.com/~u57600299/closingtime.mp3

Jag gillade nog Move on bättre ...

Ev en orgel skulle passa i slutet!?

Oj jag missade...det är fixat nu 🙂 som sagt väldigt mycket en skiss och det är faktiskt en orgel med, om än lite för svag...men funkar idéen??

fortsätt att lyssna

Closingtime?

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut något att bygga på. Bra låt och jag är som vanligt väldigt förtjust i din röst även om du är lite förkyld. Denna gången får jag lite Peter Gabriel vibbar emellanåt. Ljudbilden känns något tunn nu, men det är väl som sagt mest en skiss nu.

Som du skrev själv är basen lite otajt, och ska man ha "pumpbas" är det viktigt att den är 100% tajt. Den låter bra på de andra partierna i låten.

Helt klart ska du lägga mer krut på den här låten, för den kommer nog bli riktigt bra.

/ Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Basens otajthet förstärks av att gitarren spelar rakt, medan trummorna har lite triol-shuffle på bastrumman.

Kvantisera trummorna i sextondelar och rätta till basen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Basens otajthet förstärks av att gitarren spelar rakt, medan trummorna har lite triol-shuffle på bastrumman.

Kvantisera trummorna i sextondelar och rätta till basen...

Jag vet inte men jag har styrt upp den lite nu....Lyssna igen...och om någon känner sig manad så skulle ett gitarrsolo vara på sin plats i en vers som är tom på sång vid circus 2:13 😕

Ct

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid intressant att höra ny musik från dig. Jag gillar låtidén. Det finns som alltid en omedelbarhet och pondus i melodin och sången men den här känns av ngn anledning lite segare än dina tidigare verk. Kanske saknas ett ordentligt stick eller ett solo som du är inne på. Vet inte riktigt. Behöver nog lyssna några ggr till och i en bättre anläggning än vad tekniken mäktar med f n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid intressant att höra ny musik från dig. Jag gillar låtidén. Det finns som alltid en omedelbarhet och pondus i melodin och sången men den här känns av ngn anledning lite segare än dina tidigare verk. Kanske saknas ett ordentligt stick eller ett solo som du är inne på. Vet inte riktigt. Behöver nog lyssna några ggr till och i en bättre anläggning än vad tekniken mäktar med f n.

Kanske går att spela tajtare, ok det kan hända vid vidare jobb med låten själv tycker jag versen kan funka i formen där basen går sin egen väg från kompet...

Tack för lyssning 😉

Closingtime

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...