Jump to content
Annons

Nackdelarna med Mackie d8b?

Recommended Posts

BengtPunkare (oregistrerad)
Postat

Hej!

Efter att ha spelat in analogt med mixerbord och allt vad det innebär har jag nu som de flesta gått över till digital inspelning med hjälp av dator!

Men jag saknar dessa reglar och känslan att sitta med mixerbordet framför mig...

Därför har jag tänkt köpa ett Mackie d8b för att få lite från båda världar...

Varför då detta bord?

Jo, för där är dock 24 reglar att leka med och priset är överkomligt...

Men faktum är att jag aldrig jobbat med ett sådant bord, och vet inte alls vad jag ger mig inpå.

Har läst mycket negativt om d8b men också positivt. Dock dominerar det negativa,

Men jag hittar ingen som preciserar vad som är så fruktansvärt dåligt med detta bord.

Bordet jag är inne på att köpa har den senaste uppdateringen 5:1

I grund o botten funkar den väl som en controller som inte ska påverka ljudkvaliten nämnvärt mycket?

Eller är jag ute o cyklar totalt?

Tacksam för lite vägledning!

//Bengan

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Har man version 5 så kan man använda den som midi kontroller till en DAW. Men den drar ganska mycket ström och har därför fläktar som låter. Speciellt CPU lådan. Men kan man bara gömma undan den så har man en juste++ DAW controller.

BengtPunkare (oregistrerad)
Postat

Ja, det var något sånt jag hade tänkt mig...

Några andra negativa saker med detta bord?

Jag har ju läst, mest på utländska sidor, att det ska låta illa och att man får till bättre inspelningar utan...

Själv hade jag tänkt att använda mig av separata AD-omvandlare och preamps, så bordet kommer användas till mixning framförallt.

Kanske det kan funka till det syftet?

Tycker ju att det inte kan vara så dåligt med tanke på att prislappen var en bra bit över hundringen när det först kom...

//Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.