Jump to content
Annons

Impey feat mary Valley - Flying Masterpiece


Impey

hur låter det?  

13 röster

  1. 1. hur låter det?

    • Kanon
      2
    • Mycket bra
      5
    • bra
      1
    • godkänt
      2
    • underkänt
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Flying Masterpiece

ARTIST/GRUPP: Impey feat mary Valley

GENRE: alternativ musik? hip-hop/soul?

LÅTLÄNGD: 4.27

PRODUCENT: Impey

EV. MEDVERKANDE: Mary Valley

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.northmountains.com/impey/latar/...gMasterpice.mp3

jag vill ha kommentarer på allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt!

Jag tycker han går från klarhet till klarhet. Raspandet blir lite jobbigt efter hand. Snygga stråkar. Snyggt arrangerat och producerat.

Trummorna ligger väldigt snyggt i ljudbilden. Lite tveksam till orgelbreaket som försvisso är fräckt på ett bisarrt vis, men jag gillade monotonin.

Mycket eget, på ett särpräglat sätt. Jag gillar verkligen vad du gjort med rösterna . den nakna lite svajiga aoaoa samtidigt som hon sjunger så att man bara vill krama henne. 😄 En solklar fullpoängare.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Jag tycker han går från klarhet till klarhet. Raspandet blir lite jobbigt efter hand. Snygga stråkar. Snyggt arrangerat och producerat.

Trummorna ligger väldigt snyggt i ljudbilden. Lite tveksam till orgelbreaket som försvisso är fräckt på ett bisarrt vis, men jag gillade monotonin.

Mycket eget, på ett särpräglat sätt. Jag gillar verkligen vad du gjort med rösterna . den nakna lite svajiga aoaoa samtidigt som hon sjunger så att man bara vill krama henne. 😆 En solklar fullpoängare.

Tack tack jätte roligt att läsa 😛

men det skulle vara roligare om fler också tog sig tid att skriva lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

VÄLDIGT välproducerat! Grymt imponerad av rösterna, och stråkarna passar hur bra som helst. Det enda jag kan "klaga" på är knastret, om du sänker det lite lite lite lite lite så blir det perfekt. Skitsnyggt - full poäng!

shit va rolig läsning, jag har faktiskt försökt EQ bort det mesta eftersom av knastret.

Skit roligt alltså att ni diggar.

Skulle vara roligt vad de andra tyckte som också röstat och även vad andra som lyssnat tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, det enda jag skulle vilja lägga till förutom sänkning av knastret är att det ligger lite för mycket reverb på virveltrumman vilket gör den lite diffus. Kan också tänka mig att den ligger lite för mycket vänster nu med tanke på mängden reverb.

Annars väldigt mysig ljudbild och en trevlig låt 😄

bra jobbat 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var fett bra, otroligt skön, men lite tjatigt.

Skulle nog vara bra om nån rappar nåt tungt. Melodi slingan i "its a flying master piece" är helt otroligt grym. 😠 Har du/ni gjort melodin själv eller är det samplat?

Detta är en absolut hit.

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

detta va grymt.... trummorna går snyggt in stråkarna å basen utan att va stickande samt sången som går ihop me stråkarna.... å jag gillar de lilla knastret, tycker att de låter lite gammal vinyl över de hela... mycket nice...

Link to comment
Dela på andra sajter

lavrell - tack tack, snaren e samplad sådär, så reverben kan jag inte göra så mycket åt, men jag tyckte det blev bra så där ändå. det blev en skön stämning tyckte jag. Sedan ska det ju vara knaster, men som sagt jag har försökt eqá bort det mesta. så det var men från början, en dålig vinylskiva.

Egghuvud - ha roligt att du haft det 🙂 hoppas det inte förstört dina dagar utan gjort dina dagar bättre.

Myrli - jag tyckte beatet blev för soft för en rappare så jag skrev denna "refräng" istället och frågade Mary om hon ville sjunga den. Roligt att du tror det är en hit! det värmer.

manel - tack trevlig läsning! får hoppas att jag kan göra mer som faller dig in i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Var det bara jag som tyckte den här var snudd på lysande?

det verkar tyvärr så

Ta de lugnt detta är jättebra

men du kan inte ha klippen i taktbytena som droppar ur ibland + att trummorna behöver styras upp med mer markanta anslag.

annars bra jobbat :rolleyes:

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Helt klart intressant....och annorlunda!...gillar det här!.. 😄

annorlunda är både positivt och vad jag brukar få som kommentar 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Impey, vad har jag sagt om att nämna upphovsmannen? Det är ju en bearbetning av någon annans verk. Sist var det Miles Davis - blue in green. Vad är det den här gången?

Jag tycker inte att det är särskilt bra heller... Vissa bitar ok, men andra blir helt osammanhängande, som att sångerska sjunger till en annan låt.

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Impey, vad har jag sagt om att nämna upphovsmannen? Det är ju en bearbetning av någon annans verk. Sist var det Miles Davis - blue in green. Vad är det den här gången?

Tss sicket tråkigt byråkrattjafs.

Sampling är sampling - bara att köra.

Be om lov gör man när man går Topp 40.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie - hehe, vadå bearbetning av andras verk? tror du inte jag gjort det själv? Vilka bitar tycker du är bra och vilka är dåliga?

Dumb Dan : 😉 *host* jag kan inte mer än hålla med, men så tycker tydligen inte alla.

Phobos - tråkigt att du tycker det. Jag har ändå använt EQ för att få bort det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Impey, vad har jag sagt om att nämna upphovsmannen? Det är ju en bearbetning av någon annans verk. Sist var det Miles Davis - blue in green. Vad är det den här gången?

Tss sicket tråkigt byråkrattjafs.

Sampling är sampling - bara att köra.

Be om lov gör man när man går Topp 40.

Hehe... Jaså? Du tycker det? Jaha ja, men min åsikt (så också svensk lag) är att man ska nämna upphovsmannen om man bearbetar denns verk och gör ett offentligt framförande. Som förra gången när Impey slängde upp "Miles Davis - blue in green" kom det kommentarer: "Vilket bra trumpetljud", "vilka snygga stråkar" - konstigt när det är världshistoriens bästa trumpetare som spelar! Sa Impey att det var samplat? Nix. Det kanske bara är jag, men jag tycker att det är lågt.

Min personliga åsikt (igen) är att, vill man höra covers eller bearbetningar kan man gå till närmaste pub och se en trubadur lira. Det är mycket intressantare att höra studio-medlemarnas originaldemos! Men återigen, det är min personliga åsikt. ...och vem är jag att dömma?

😉🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha ja, men min åsikt (så också svensk lag) är att man ska nämna upphovsmannen om man bearbetar denns verk och gör ett offentligt framförande.

Om alla resonerade som du skulle ingen kunna syssla med vare sig house eller hip hop, eller andra musikstilar som bygger på att knycka andras idéer och baka om till nåt nytt.

Men jag gissar att du bryr dig lika lite om det som jag gör om Impeys eventuella brott mot upphovsrätten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha ja, men min åsikt (så också svensk lag) är att man ska nämna upphovsmannen om man bearbetar denns verk och gör ett offentligt framförande.

Om alla resonerade som du skulle ingen kunna syssla med vare sig house eller hip hop, eller andra musikstilar som bygger på att knycka andras idéer och baka om till nåt nytt.

Men jag gissar att du bryr dig lika lite om det som jag gör om Impeys eventuella brott mot upphovsrätten?

Jag är inte så insöad på hip hop eller house. Men jag antar att när de "knyker" saker så uppger de vem som är originalupphovsman?

Jag har inga problem alls med om det knyks åt höger och vänster, bara man själv inte tar cred av att tex en trumpet låter sketbra då det i själva verket är Milles Davis som spelar.

Sedan är det upp till var och en vad de vill göra för musik. Men upphovsmannen ska nämnas (tycker jag). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag antar att när de "knyker" saker så uppger de vem som är originalupphovsman?

Bara om man måste, så som vid en topplisteplacering.

Jag har inga problem alls med om det knyks åt höger och vänster, bara man själv inte tar cred av att tex en trumpet låter sketbra då det i själva verket är Milles Davis som spelar.

Credda mig hit och credda mig dit. Låter det bra så är det väl bra?

Spelar roll om det är Impeys farmor eller Miles som lirar trumpet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag antar att när de "knyker" saker så uppger de vem som är originalupphovsman?

Bara om man måste, så som vid en topplisteplacering.

Jag har inga problem alls med om det knyks åt höger och vänster, bara man själv inte tar cred av att tex en trumpet låter sketbra då det i själva verket är Milles Davis som spelar.

Credda mig hit och credda mig dit. Låter det bra så är det väl bra?

Spelar roll om det är Impeys farmor eller Miles som lirar trumpet?

HAHAHA! Du skämtar nu va? 🙂

Jag ska göra om en Hendrix-låt. Lägga på ny sång bara. När jag får kommentrarer på att guran är grym så säger jag bara: "Tack, jag vet..."

😉🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...