Haunted-Mansion Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) Ska försöka koppla min cd spelare till mitt ljudkort. Min Cd har enbart optisk utgång + högtalar kablar då (men dom används) Mitt Juli kort har också optisk out men ingen optisk in bara dig in/out Så nu e frågan hur man omvandlar en optisk signal till en digital. [Digital ingången på ljudkortet består av 1x rca hona] Vill kunna spela in från cd och radio till cubase En grej till finns det nån affär i Sthlm som har allt när det gäller kablar adaptrar mm? tycker man får springa i 2-3 olika affärer bara för att ha nåra kablar vanligtvis Redigerat 24 februari 2005 av Haunted-Mansion
Claes Holmerup Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Optisk signal är väl också digital...? 🙂😎 Jag har en omvandlare från optisk till koaxial S/Pdif. Ligger på 250:- och finns på lager i skrivande stund. Sådana har jag sålt till många som har samma problem i sina hembio-anläggningar, så det är en lösning som jag vet fungerar bra. 🙂 Kablar behöver du också - en fiberkabel med TOSlink-kontakter och en koaxial med RCA-kontakter (du bör inte använda vanliga audiokablar till S/Pdif, även om det brukar fungera som nödlösning...).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.