Thor Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 Hej! Jag letar efter en bra synth som passar bra till att koppla ihop med mjukvara. Exempelvis vill jag kunna koppla ihop den till en mjukvarusynth i musikprogrammet Reason. Det ska alltsĂ„ finnas reglage pĂ„ den, sĂ„ som "knobs" och "sliders" (vad det nu heter pĂ„ svenska) som ska gĂ„ att stĂ€lla in sĂ„ att de Ă€r sammanbundna till olika effekter / moduleringar i musikprogrammet. Förtydligande: nĂ€r jag rör pĂ„ ett reglage pĂ„ synthen, sĂ„ vill jag att den effekt jag sjĂ€lv vĂ€ljer ska röra sig pĂ„ samma sĂ€tt i programmet. đ Jag letar efter nĂ„got rĂ€tt billigt, gĂ€rna under 1000-lappen, max 2000. Men Ă€ndĂ„ bra kvalitet för det priset förstĂ„s. Tips?
DrivKraft Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 Hej Thor, VĂ€lkommen till forumet! Om jag förstĂ„r dig rĂ€tt sĂ„ Ă€r det inte en synth du Ă€r ute efter utan en midiklaviatur, stĂ€mmer det? đ Eller, Ă€r du ute efter en synth med inbyggda ljud som Ă€ven kan skicka midi via rattarna? Jag chansar och gissar pĂ„ det första alternativet. đ Det finns en uppsjö av midiklaviaturer men Ă€r du ute efter nĂ„got bra som lĂ€r tĂ€cka dina behov under en tid framöver sĂ„ behöver det inte kosta mycket alls. M-Audio gör kanongrejer. Hur mĂ„nga tangenter behöver du? HĂ€r Ă€r ett bra alternativ som kostar dig 984.55:- + frakt. http://www.thomann.de/se/maudio_oxygen_49_3rd_gen.htm Behöver du inte 49 tangenter kommer den Ă€ven i en variant med 25 tangenter och kostar dĂ„ 612.02:- +frakt. M-Audio Oxygen serien Ă€r kĂ€nd sen lĂ€nge och har tjĂ€nat tusentals hemmapysslare under mĂ„nga Ă„r. Lycka till! Mvh Anders
la1997 Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 Ha HÀr Àr ett bra alternativ som kostar dig 984.55:- + frakt. http://www.thomann.d..._49_3rd_gen.htm Behöver du inte 49 tangenter kommer den Àven i en variant med 25 tangenter och kostar dÄ 612.02:- +frakt. Har den du lÀnkade och det Àr ett helvete att stÀlla in alla sliders och knobs. Har inte lyckats Àn och inga direkt instruktioner följer med heller...
foffe87 Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 För lite högre kostnad rekommenderar jag en klaviatur frÄn Novation för att fÄ med Automap som gör det mycket enkelt att fÄ önskat reglage till rÀtt egenskap i sin DAW.
DrivKraft Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 Har den du lĂ€nkade och det Ă€r ett helvete att stĂ€lla in alla sliders och knobs. Har inte lyckats Ă€n och inga direkt instruktioner följer med heller... MĂ€rkligt. Har du tagit ner de senaste drivrutinerna? http://www.m-audio.c...836&OS=x91#tabs Kan vara sĂ„ enkelt. đ
Thor Postat 25 januari 2012 TrĂ„dstartare Postat 25 januari 2012 (redigerat) Hej DrivKraft, Tack för vĂ€lkomnandet och ett mycket bra svar! đ Jag glömde skriva att det naturligtvis ska finnas en klaviatur pĂ„ den. Jag hade visserligen tĂ€nkt mig en synth med klaviatur, för jag skulle vilja kunna spela pĂ„ den Ă€ven för sig sjĂ€lv. Den du lĂ€nkade till ser bra ut, men finns det nĂ„gon liknande som den du rekommenderade (dvs ocksĂ„ har programmerbara reglage), fast som Ă€ven Ă€r synth? Ha Har den du lĂ€nkade och det Ă€r ett helvete att stĂ€lla in alla sliders och knobs. Har inte lyckats Ă€n och inga direkt instruktioner följer med heller... Detta lĂ„ter ju inte bra. Andra som provat fĂ„r gĂ€rna skriva, framför allt ge tips pĂ„ bra grejer, gĂ€rna som ni provat sjĂ€lva och kan rekommendera. Redigerat 25 januari 2012 av Thor
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.