Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan jag har precis rippat(LP) över en go gammal disco låt till datorn för jag tänkte använda rösten till ett nytt projekt. men hur får jag bort trummor osv så jag bara får kvar själva rösten!

Någon som kan ge mig några tips?

Redigerat av SuperViza
Annons
Postat

Tja, finns väl ett gäng olika sätt. Du kan tvätta den ganska enkelt med noise removalpluggar (har för mig det finns en med i soundforge) om du har en instrumental version. Om låten du ska rensa t.ex. har exakt samma musik under hela refrängen, och det finns ett helt avsnitt utan sång, så kan du bara klippa ut det ljudet och använda det som "brus" i en sån plugg. Om det finns en version utan sång så kan du prova att fasvända den versionen och lägga den samtidigt. Lite för trött för att komma på fler metoder just nu, men det finns fler. Bastardmixaren (kommer inte ihåg hans namn) i P3 blev intervjuad i Studio för ett tag sen, där fanns en massa tips.

maxmaxmax (oregistrerad)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.