Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Älskar trance och älskar dess struktur och melodiska, lugna samt upliftiga breaks. Detta är något braveheart liknande som jag stött på från super producenten Mat Zo.

Jag undrar helt enkelt hur man gör ett liknande, vilken AU/VST han har använt till "riffen" samt om det snabba i riffen är articulations eller om det är sequencat (det som låter som en tremolo eller något vid 3 sekunder samt 9sekunder), sedan undrar jag om det är någon som skulle kunna göra en midi på denna sequence åt mig samt förklara vad för skala och så den ligger i, hade uppskattats JÄTTE mycket!

Vill lära mig att göra liknande, love this!

Edit: hörde från Mat Zo själv att han hade använt FM8 men det finns inga liknande ljud där i vad jag har sett? kanske är ett soundset? 😮

Försökte få fram något liknande via Ethno World i Kontakt 5, men eftersom Kontakt 5 bygger på samples så gick det inte att få fram, och articulations hade det inte heller (fan att man inte har East west nu! dem har ju massor med sådana, en kostar multipyton)

tacksam för hjälp!!

Redigerat av jontah
Annons
Postat (redigerat)

woops såg att jag inte bifogat länken, trött jag måste varit när jag skrev detta (trött på att försöka). Här kommer den!

Magiskt - http://audioboo.fm/b...cello-breakdown

Det låter dock inte som FM8, även fast producenten som gjort det säger att det är FM8. Låter mer som East West med articulations för vibrato effekten, men vad vet jag.. tips?

svar uppskattas!

Redigerat av jontah

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.