Jump to content
Annons

Problem med att installera Ez Drummer till Mac Book Pro 10.7.2


Martyin

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett jobbigt problem som jag har använt massvis med timmar för att lösa, dock utan någon lösning.

Jag har nyligen köpt ny dator (Mac book pro, ver 10.7.2). Jag ska börja spela in musik och har installerat Logic Pro och olika Vst- Plugins såsom Guitar Rig, Massive, Absynth mfl.. utan problem!

Men när jag ska installera Ez Drummer så får jag upp felmeddelande: Installationen misslyckades. Installeraren kan inte installera vissa filer i "/Library/Audio/Plug-Ins/VST". Kontakta programtillverkaren och be om assistans.

Jag har testat "Reparera skivbehörigheter", "Root Användning" och startat upp datorn i "Safe mode" men utan resultat. Samma felmeddelande framkommer.

Har sökt på internet hur mycket som helst men kan fortfarande inte hitta en lösning på problemet.

Skulle verkligen uppskatta svar då detta drar mig till vansinne!!

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som att det är nåt problem med din version av programmet... Har du laddat ner det eller köpt skiva? Hur som helst så bör du kontakta supporten!

http://www.toontrack.com/support_portal.asp?prod=EZdrummer%20and%20EZX%20expansions&issue=Installation&os=Mac%20OS%2010.7.x&seq=Logic

Utgår från att du har en laglig kopia 🙂

Se till att följa råden nedan så att du kommer igång med att skapa historia så fort som möjligt!

"Solution:

We are sorry, you did not find the answer to your issue in the support portal.

Before you contact Toontrack support, please ensure you have indeed searched the FAQ in a suitable manner, selecting your product at the top of the support portal and the category most appropriate for your issue on the left hand side.

We also recommend you check alternative categories and quickly browse the list of issues in case the nature of your problem is technically different than your first guess, for example, you may have misconstrued an Authorization issue for an Installation error. It will take less than a few minutes and may greatly speed up the resolution of your problem.

If no FAQ material is relevant to your problem then you may indeed need to contact a support adviser for further instructions. Click the 'contact support' button below and fill in the requested details.

IMPORTANT: The more information you include with your query, the more likely the answer you will receive will be pertinent and to the point. If the support adviser has to request extra information from you before the nature of the issue can be evaluated appropriately, the longer it will be before you are making music!"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej Martyin!

Jag har stött på exakt samma problem. Har nyligen köpt ny Macbook Pro och skulle installera min helt lagligt inköpta ez drummerkopia. Fick då samma felmeddelande som du. Fattar inte vad problemet är. Testade installationen på min gamla Dell med windows Vista och tillochmed det verkar funka så vad är problemet? Får en känsla av att det inte är kompatibelt för de senaste macversionerna eller något, kan det vara så illa?

Om du har löst det får du gärna dela med dig hur du gjorde tillslut.

Mvh Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...