Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) Hej! Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sĂ„som velocityfunktionen och multisamplade banker och Ă€ven grooves. Guiden kommer i PDF format och Ă€r vĂ€lkommet för alla att kika pĂ„. TĂ€nkte att det borde finnas nĂ„gra som kanske Ă€r intresserade och kĂ€nde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvĂ€ndas Ă€ven pĂ„ min utbildning. Ăr det inressant tror ni? Och ni som kĂ€nner att ni redan har den kunskap som krĂ€vs kan bortse frĂ„n denna trĂ„d. HĂ„ller ocksĂ„ pĂ„ att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, DĂ€mpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta Ă€r ocksĂ„ gratis för er som vill ha. MVH//Kenny Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sĂ„ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 22 februari 2005 av addic59
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!? đđ
Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2005 vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!? đđ Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir Ă€ven mer motiverad =). Kolla min edit i första inlĂ€gget om du vill höra hur jag sjĂ€lv programmerar =).
Ken KÀngström Postat 22 februari 2005 TrÄdstartare Postat 22 februari 2005 Kan redan nu utlova att jag kommer sampla detta gitarrljudet i olika tappningar Your browser does not support the HTML5 audio tag
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt Sluta med det. Och ni som kĂ€nner att ni redan har den kunskap som krĂ€vs kan bortse frĂ„n denna trĂ„d. JasĂ„? Se pĂ„ mig. Jag klarar det uppenbarligen inte. đ nÀÀ.. men skĂ€mt Ă„sido. Det Ă€r vĂ€l utmĂ€rkt.. att du ens orkar đ. Det finns sĂ€kert massor med folk som kan behöva lite tips pĂ„ det omrĂ„det. Men du ska bara ha med hur man fĂ„r det att lĂ„ta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul Ă„ veta hur man gör för Ă„ fĂ„ det Ă€nnu mer orealistiskt ocksĂ„? Om man nu vill det... đ //smulan
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18  (baloo @ 23 February 2005, 00:17) vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!?  Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir Ă€ven mer motiverad =). Kolla min edit i första inlĂ€gget om du vill höra hur jag sjĂ€lv programmerar =). jo, jag har hört đ ....och nej jag tĂ€nker inte battla med dig i trummprogramering.. đ đ Redigerat 22 februari 2005 av baloo
Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2005 Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt Sluta med det. Och ni som kĂ€nner att ni redan har den kunskap som krĂ€vs kan bortse frĂ„n denna trĂ„d. JasĂ„? Se pĂ„ mig. Jag klarar det uppenbarligen inte. đ nÀÀ.. men skĂ€mt Ă„sido. Det Ă€r vĂ€l utmĂ€rkt.. att du ens orkar đ. Det finns sĂ€kert massor med folk som kan behöva lite tips pĂ„ det omrĂ„det. Men du ska bara ha med hur man fĂ„r det att lĂ„ta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul Ă„ veta hur man gör för Ă„ fĂ„ det Ă€nnu mer orealistiskt ocksĂ„? Om man nu vill det... đ //smulan Jadu det skulle man vĂ€l kunna göra men frĂ„gan Ă€r hur intresset Ă€r att ha "overklig" trummprogrammering. För detta riktas ju frĂ€mst mot akustiska trummor.
Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2005 (redigerat) addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18  (baloo @ 23 February 2005, 00:17) vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!?  Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir Ă€ven mer motiverad =). Kolla min edit i första inlĂ€gget om du vill höra hur jag sjĂ€lv programmerar =). jo, jag har hört đ ....och nej jag tĂ€nker inte battla med dig i trummprogramering.. đ đ HĂ€r ska inget battlas đ Tycker bara det Ă€r skojj om man kan hjĂ€lpa andra pĂ„ nĂ„got sĂ€tt hehe =). Edti: Stavfel Redigerat 22 februari 2005 av addic59
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 förresten.. Ă€r den dĂ€r trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte sĂ„ tokigt.. men den dĂ€r reversecymbalen i början.. hur fĂ„r du till den som trummslagare (alltsĂ„ i allmĂ€nhet, inte du đ) nĂ€r du ska pilla pĂ„ andra saker samtidigt.. đ bara undrar.. //smulan
Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2005 förresten.. Ă€r den dĂ€r trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte sĂ„ tokigt.. men den dĂ€r reversecymbalen i början.. hur fĂ„r du till den som trummslagare (alltsĂ„ i allmĂ€nhet, inte du đ) nĂ€r du ska pilla pĂ„ andra saker samtidigt.. đ bara undrar.. //smulan Hahaha jo den kan ni bortse ifrĂ„n =). Men i trumprogrammerning sĂ„ Ă€r ju det ocksĂ„ en möjlighet och Ă€ven i ren audio inspelning =).
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sĂ„ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering HĂR!!! addic59 Postat den 23 February 2005, 00:26  Kan redan nu utlova att jag kommer sampla detta gitarrljudet i olika tappningar Your browser does not support the HTML5 audio tag  vad sĂ€ger man.. jo man sĂ€ger: "shiiit..." đđ addict kom, han sĂ„g, han spelade.. för oss dödliga nybörjare ska jag sĂ€ga dig att vĂ€gen till mĂ„l Ă€r bra lĂ„ng ibland.. Redigerat 22 februari 2005 av baloo
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Ja va inte sĂ„ seriös.. om det inte framgick đ. Jag förstĂ„r att du ska fixa en guide i realistiskt, akustiskt trumprogrammerande. Jag kunde bara inte lĂ„ta bli đ. Sen huruvida det Ă€r intressant att ha en guide i electronica eller drum 'n' bass trummprogrammering m m.. det Ă€r ju en annan frĂ„ga.. Men erkĂ€nn att det hade varit lite kul đ Balett? Sa nĂ„n balett? Jag Ă€r pĂ„! Oja, pĂ„ studs! Nu helst!! .. njae.. Ă€sch. gu va jag Ă€r trött.. //smulan
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 för oss dödliga nybörjare ska jag sĂ€ga dig att vĂ€gen till mĂ„l Ă€r bra lĂ„ng ibland.. Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös đ Eller dela med dig lite till mig Ă„tminstone đ //smulan
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) Smulan Postat den 23 February 2005, 00:37 för oss dödliga nybörjare ska jag sĂ€ga dig att vĂ€gen till mĂ„l Ă€r bra lĂ„ng ibland.. Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös Eller dela med dig lite till mig Ă„tminstone //smulan ... jag Ă€r allas slampa i detta forum đ Redigerat 22 februari 2005 av baloo
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 ... jag Ă€r allas slampa i detta forum Ja, vad sĂ€ger man? Kan man programmera trummor fĂ„r man utveckla andra kvaliteter đ .. hörrödu addic, snabba pĂ„ med guiden.. mĂ€nskan behöver nog lite sjĂ€lavĂ„rd đ //smulan
Ken KĂ€ngström Postat 22 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2005 Baloo: VĂ€gen till mĂ„l Ă€r kort om man har tĂ„lamod đ Dubbelmoral?? Smulan: Programmering av techno och elektronsiskt kommer jag backa ifrĂ„n hehe. Kan inte smack om det =). Du kan göra en guide Ă„t mig?? đ
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Du kan göra en guide Ă„t mig?? đ Om jag bara orkade.. Jag fĂ„r vĂ€l hitta nĂ„tt utrymme nĂ„nstans nĂ„n dag Ă„ lĂ€gga upp lite musik pĂ„, sĂ„ kan du . . . lyssna och lĂ€ra.. đ //smulan
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 (redigerat) tills addict hinner knĂ„pa klart pĂ„ pdf filen.. vet nĂ„n om ngn bra nybörjar guide till trumprogramering pĂ„ internet? đ som föredetta semi datanörd Ă€r det liksom en oskriven lag att man inte fĂ„r lĂ€sa hjĂ€lpfilerna... đ Redigerat 22 februari 2005 av baloo
tryff Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 skulle vÀlkomna mer kunskap om trumprogrammering....
Ken KÀngström Postat 22 februari 2005 TrÄdstartare Postat 22 februari 2005 Smulan: Gör sÄ =). Baloo: Inte en aning faktiskt. Hade jag hittat en pÄ svenska sÄ hade jag garanterat inte orkar göra en guide =).
Ken KÀngström Postat 22 februari 2005 TrÄdstartare Postat 22 februari 2005 skulle vÀlkomna mer kunskap om trumprogrammering.... Skriv gÀrna vilka punkter som ni hakar upp er pÄ gÀllande trummprogrammering sÄ jag har Ànnu mer att gÄ pÄ.
Piffen Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Prova google.. men det brukar ju vara vĂ€ldigt, vĂ€ldigt (!) praktiskt att lĂ€sa manualer, och pröva sjĂ€lv.. Det Ă€r sĂ„ jag lĂ€rt mig.. FrĂ„n början ren och skĂ€r okunskap; men en för mig ovanlig drivkraft att vilja skapa nĂ„got och hĂ„lla pĂ„ tills man Ă„stadkommit det man gav sig ut för att göra resulterade i nĂ„got bra đ.. typ. đ Det roliga Ă€r ju att man faktiskt lĂ€r sig om sĂ„nt som man inte ens behöver kunna nĂ€r man hĂ„ller pĂ„ och lĂ€r sig. Jag gör elektronisk dansmusik, och dĂ„ Ă€r det dĂ€r med realism inte sĂ„ ofta vĂ€ldigt underodnat, men likförbannat kan man en del om det dĂ€r iaf.. haha. Fast det förstĂ„s.. kunskap Ă€r aldrig fel. //smulz
baloo (oregistrerad) Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 addic59 Postat: 23 February 2005, 00:47 Smulan: Gör sĂ„ =). Baloo: Inte en aning faktiskt. Hade jag hittat en pĂ„ svenska sĂ„ hade jag garanterat inte orkar göra en guide =). đđ
baloo (oregistrerad) Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 (redigerat) En skum grej med mina VST pluggar Ă€r att jag inte for ljud ur mina trumm pluggar men med , t.ex. mina moog pluggar fĂ„r jag det.. đ .. aja.. och sĂ„ en annan sak, vet att hela det hĂ€r inlĂ€gget Ă€r lite offtopic men.. [off topic ] vad hĂ„ller jag pĂ„ med egentligen!? sitter o luslĂ€ser trĂ„dar om trumprogramering fem i ett en onsdag natt nĂ€r jag har slut tenta pĂ„ hela kursen imorn!!.. [/off topic ] ne ne.. nu mĂ„ste jag kila gubbs.. fast jag kanske bara ska gĂ„ o pilla lite till pĂ„ gitarren... jag menar.. lite gitarronani Ă€r aldrig fel đ Redigerat 23 februari 2005 av baloo
Jonte Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Guide om trumprogrammering!?!? YAAAY! đ Definitivt intresserad, mitt lĂ„ter alltid trĂ„kigt och programmerat, plus att jag Ă€r vĂ€rdelös pĂ„ fillins...
trancer Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Hej! Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sĂ„som velocityfunktionen och multisamplade banker och Ă€ven grooves. Guiden kommer i PDF format och Ă€r vĂ€lkommet för alla att kika pĂ„. TĂ€nkte att det borde finnas nĂ„gra som kanske Ă€r intresserade och kĂ€nde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvĂ€ndas Ă€ven pĂ„ min utbildning. Ăr det inressant tror ni? Och ni som kĂ€nner att ni redan har den kunskap som krĂ€vs kan bortse frĂ„n denna trĂ„d. HĂ„ller ocksĂ„ pĂ„ att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, DĂ€mpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta Ă€r ocksĂ„ gratis för er som vill ha. MVH//Kenny Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sĂ„ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering Your browser does not support the HTML5 audio tag Köp BFD ? Finns vĂ€l knappast nĂ„n bĂ€ttre softsynth / ljudbank För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv . /Perrra
Ken KĂ€ngström Postat 23 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 februari 2005 Hej! Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sĂ„som velocityfunktionen och multisamplade banker och Ă€ven grooves. Guiden kommer i PDF format och Ă€r vĂ€lkommet för alla att kika pĂ„. TĂ€nkte att det borde finnas nĂ„gra som kanske Ă€r intresserade och kĂ€nde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvĂ€ndas Ă€ven pĂ„ min utbildning. Ăr det inressant tror ni? Och ni som kĂ€nner att ni redan har den kunskap som krĂ€vs kan bortse frĂ„n denna trĂ„d. HĂ„ller ocksĂ„ pĂ„ att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, DĂ€mpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta Ă€r ocksĂ„ gratis för er som vill ha. MVH//Kenny Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sĂ„ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering Your browser does not support the HTML5 audio tag Köp BFD ? Finns vĂ€l knappast nĂ„n bĂ€ttre softsynth / ljudbank För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv . /Perrra hehe jadu men ljude ska programmeras. Och vet man inte nĂ€r slagen ska komma och hur dom ska komma sĂ„ blir det lika orealistisksom electronica.
ThomasJ Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Hej!lika orealistisksom electronica. som om electronica skulle vara nÄgot dÄligt...*retas*
Ken KÀngström Postat 23 februari 2005 TrÄdstartare Postat 23 februari 2005 Hej!lika orealistisksom electronica. som om electronica skulle vara nÄgot dÄligt...*retas* Haha nej nej absolut inte. Men det baseras ju inte pÄ verkighets trogna komp =).
Zando Postat 23 februari 2005 Postat 23 februari 2005 Hej! Jag hĂ„ller som sagt pĂ„ att skriva nĂ„gra steg för steg guider om hur man fĂ„r en trumprogrammering att lĂ„ta sĂ„ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sĂ„som velocityfunktionen och multisamplade banker och Ă€ven grooves. Guiden kommer i PDF format och Ă€r vĂ€lkommet för alla att kika pĂ„. TĂ€nkte att det borde finnas nĂ„gra som kanske Ă€r intresserade och kĂ€nde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvĂ€ndas Ă€ven pĂ„ min utbildning. Ăr det inressant tror ni? Tjena addic fan vad kult att nĂ„gon orka ta tag i det đł , har sjĂ€lv lite problem med programmering ibland men det Ă€r kult Ă„ jobba med det, vad har du trummprogram anvĂ€nder sjĂ€l DFH Mullti som jag har precis köpt Ă„ Ă€r vĂ€ldigt nöjd med den. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.