Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag hÄller som sagt pÄ att skriva nÄgra steg för steg guider om hur man fÄr en trumprogrammering att lÄta sÄ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sÄsom velocityfunktionen och multisamplade banker och Àven grooves. Guiden kommer i PDF format och Àr vÀlkommet för alla att kika pÄ. TÀnkte att det borde finnas nÄgra som kanske Àr intresserade och kÀnde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvÀndas Àven pÄ min utbildning.

Är det inressant tror ni?

Och ni som kÀnner att ni redan har den kunskap som krÀvs kan bortse frÄn denna trÄd.

HÄller ocksÄ pÄ att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, DÀmpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta Àr ocksÄ gratis för er som vill ha.

MVH//Kenny

Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sÄ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering

Redigerat av addic59
Annons
  • Svar 142
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

baloo (oregistrerad)
Postat

vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!? 😄🙂

Postat
vet du hur grymt skönt det vore med vĂ€gledning i trummprogramerings djungeln!? 😄🙂

Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir Àven mer motiverad =). Kolla min edit i första inlÀgget om du vill höra hur jag sjÀlv programmerar =).

Postat
Jag hÄller som sagt pÄ att skriva nÄgra steg för steg guider om hur man fÄr en trumprogrammering att lÄta sÄ realistisk och levande som möjligt

Sluta med det.

Och ni som kÀnner att ni redan har den kunskap som krÀvs kan bortse frÄn denna trÄd.

JasÄ? Se pÄ mig. Jag klarar det uppenbarligen inte.

😄

nÀÀ.. men skĂ€mt Ă„sido. Det Ă€r vĂ€l utmĂ€rkt.. att du ens orkar 🙂. Det finns sĂ€kert massor med folk som kan behöva lite tips pĂ„ det omrĂ„det. Men du ska bara ha med hur man fĂ„r det att lĂ„ta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul Ă„ veta hur man gör för Ă„ fĂ„ det Ă€nnu mer orealistiskt ocksĂ„? Om man nu vill det... 😄

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18

(baloo @ 23 February 2005, 00:17)

vet du hur grymt skönt det vore med vÀgledning i trummprogramerings djungeln!?   

Skönt att höra att det kommer uppskattas =). Blir Àven mer motiverad =). Kolla min edit i första inlÀgget om du vill höra hur jag sjÀlv programmerar =). 

jo, jag har hört 😄 ....och nej jag tĂ€nker inte battla med dig i trummprogramering.. 🙂

😄

Redigerat av baloo
Postat
Jag hÄller som sagt pÄ att skriva nÄgra steg för steg guider om hur man fÄr en trumprogrammering att lÄta sÄ realistisk och levande som möjligt

Sluta med det.

JasÄ? Se pÄ mig. Jag klarar det uppenbarligen inte.

😄

nÀÀ.. men skĂ€mt Ă„sido. Det Ă€r vĂ€l utmĂ€rkt.. att du ens orkar 🙂. Det finns sĂ€kert massor med folk som kan behöva lite tips pĂ„ det omrĂ„det. Men du ska bara ha med hur man fĂ„r det att lĂ„ta realistiskt? Haha.. hade det inte varit kul Ă„ veta hur man gör för Ă„ fĂ„ det Ă€nnu mer orealistiskt ocksĂ„? Om man nu vill det... 😄

//smulan

Jadu det skulle man vÀl kunna göra men frÄgan Àr hur intresset Àr att ha "overklig" trummprogrammering. För detta riktas ju frÀmst mot akustiska trummor.

Postat (redigerat)
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:18

(baloo @ 23 February 2005, 00:17)

vet du hur grymt skönt det vore med vÀgledning i trummprogramerings djungeln!?   

jo, jag har hört 😄 ....och nej jag tĂ€nker inte battla med dig i trummprogramering.. 🙂

🙂

HĂ€r ska inget battlas 😄

Tycker bara det Àr skojj om man kan hjÀlpa andra pÄ nÄgot sÀtt hehe =).

Edti: Stavfel

Redigerat av addic59
Postat

förresten.. Ă€r den dĂ€r trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte sĂ„ tokigt.. men den dĂ€r reversecymbalen i början.. hur fĂ„r du till den som trummslagare (alltsĂ„ i allmĂ€nhet, inte du 😄) nĂ€r du ska pilla pĂ„ andra saker samtidigt.. 🙂 bara undrar..

//smulan

Postat
förresten.. Ă€r den dĂ€r trumprogrammeringen realistisk? haha.. eller jo kanske inte sĂ„ tokigt.. men den dĂ€r reversecymbalen i början.. hur fĂ„r du till den som trummslagare (alltsĂ„ i allmĂ€nhet, inte du 😄) nĂ€r du ska pilla pĂ„ andra saker samtidigt.. 🙂 bara undrar..

//smulan

Hahaha jo den kan ni bortse ifrÄn =). Men i trumprogrammerning sÄ Àr ju det ocksÄ en möjlighet och Àven i ren audio inspelning =).

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sĂ„ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering HÄR!!!
addic59 Postat den 23 February 2005, 00:26

Kan redan nu utlova att jag kommer sampla detta gitarrljudet i olika tappningar

vad sĂ€ger man.. jo man sĂ€ger: "shiiit..." 🙂😄 addict kom, han sĂ„g, han spelade..

för oss dödliga nybörjare ska jag sÀga dig att vÀgen till mÄl Àr bra lÄng ibland..

Redigerat av baloo
Postat

Ja va inte sĂ„ seriös.. om det inte framgick 😄. Jag förstĂ„r att du ska fixa en guide i realistiskt, akustiskt trumprogrammerande. Jag kunde bara inte lĂ„ta bli 🙂.

Sen huruvida det Ă€r intressant att ha en guide i electronica eller drum 'n' bass trummprogrammering m m.. det Ă€r ju en annan frĂ„ga.. Men erkĂ€nn att det hade varit lite kul 😄

Balett? Sa nÄn balett? Jag Àr pÄ! Oja, pÄ studs! Nu helst!! .. njae.. Àsch. gu va jag Àr trött..

//smulan

Postat
för oss dödliga nybörjare ska jag sÀga dig att vÀgen till mÄl Àr bra lÄng ibland..

Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös 😄 Eller dela med dig lite till mig Ă„tminstone 🙂

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Smulan Postat den 23 February 2005, 00:37

Ta't lugnt polarn.. hehe.. va nu inte allt för generös  Eller dela med dig lite till mig Ätminstone

//smulan

... jag Ă€r allas slampa i detta forum 🙂

Redigerat av baloo
Postat
... jag Àr allas slampa i detta forum

Ja, vad sĂ€ger man? Kan man programmera trummor fĂ„r man utveckla andra kvaliteter 🙂 .. hörrödu addic, snabba pĂ„ med guiden.. mĂ€nskan behöver nog lite sjĂ€lavĂ„rd 😄

//smulan

Postat

Baloo:

VĂ€gen till mĂ„l Ă€r kort om man har tĂ„lamod 😉

Dubbelmoral??

Smulan:

Programmering av techno och elektronsiskt kommer jag backa ifrÄn hehe. Kan inte smack om det =).

Du kan göra en guide Ă„t mig?? 😉

Postat
Du kan göra en guide Ă„t mig??  😉

Om jag bara orkade.. Jag fĂ„r vĂ€l hitta nĂ„tt utrymme nĂ„nstans nĂ„n dag Ă„ lĂ€gga upp lite musik pĂ„, sĂ„ kan du . . . lyssna och lĂ€ra.. 😉

//smulan

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

tills addict hinner knĂ„pa klart pĂ„ pdf filen.. vet nĂ„n om ngn bra nybörjar guide till trumprogramering pĂ„ internet? 😉

som föredetta semi datanörd Ă€r det liksom en oskriven lag att man inte fĂ„r lĂ€sa hjĂ€lpfilerna... 😉

Redigerat av baloo
Postat

Prova google.. men det brukar ju vara vĂ€ldigt, vĂ€ldigt (!) praktiskt att lĂ€sa manualer, och pröva sjĂ€lv.. Det Ă€r sĂ„ jag lĂ€rt mig.. FrĂ„n början ren och skĂ€r okunskap; men en för mig ovanlig drivkraft att vilja skapa nĂ„got och hĂ„lla pĂ„ tills man Ă„stadkommit det man gav sig ut för att göra resulterade i nĂ„got bra 😉.. typ. 😉

Det roliga Àr ju att man faktiskt lÀr sig om sÄnt som man inte ens behöver kunna nÀr man hÄller pÄ och lÀr sig. Jag gör elektronisk dansmusik, och dÄ Àr det dÀr med realism inte sÄ ofta vÀldigt underodnat, men likförbannat kan man en del om det dÀr iaf.. haha. Fast det förstÄs.. kunskap Àr aldrig fel.

//smulz

baloo (oregistrerad)
Postat
addic59 Postat: 23 February 2005, 00:47 

Smulan:

Gör sÄ =).

Baloo:

Inte en aning faktiskt. Hade jag hittat en pÄ svenska sÄ hade jag garanterat inte orkar

göra en guide =). 

😉😉

baloo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En skum grej med mina VST pluggar Ă€r att jag inte for ljud ur mina trumm pluggar men med , t.ex. mina moog pluggar fĂ„r jag det.. 😉 .. aja.. och sĂ„ en annan sak, vet att hela det hĂ€r inlĂ€gget Ă€r lite offtopic men..

[off topic ]

vad hÄller jag pÄ med egentligen!? sitter o luslÀser trÄdar om trumprogramering fem i ett en onsdag natt nÀr jag har slut tenta pÄ hela kursen imorn!!..

[/off topic ]

ne ne.. nu mĂ„ste jag kila gubbs.. fast jag kanske bara ska gĂ„ o pilla lite till pĂ„ gitarren... jag menar.. lite gitarronani Ă€r aldrig fel 😉

Redigerat av baloo
Postat

Guide om trumprogrammering!?!?

YAAAY! 😉

Definitivt intresserad, mitt lÄter alltid trÄkigt och programmerat, plus att jag Àr vÀrdelös pÄ fillins...

Postat
Hej!

Jag hÄller som sagt pÄ att skriva nÄgra steg för steg guider om hur man fÄr en trumprogrammering att lÄta sÄ realistisk och levande som möjligt. Tips för dynamik sÄsom velocityfunktionen och multisamplade banker och Àven grooves. Guiden kommer i PDF format och Àr vÀlkommet för alla att kika pÄ. TÀnkte att det borde finnas nÄgra som kanske Àr intresserade och kÀnde att det samtidigt vora en kul sak att göra. Kommer anvÀndas Àven pÄ min utbildning.

HÄller ocksÄ pÄ att göra en ljudbank med multisamplade elgitarrer. Dist, Dubbat, Clean, DÀmpningar, slides, allt jag kommer över kommer finnas med. Detta Àr ocksÄ gratis för er som vill ha.

MVH//Kenny

Edit: Om ni vill checka att jag inte pratar nonsens sÄ kan ni kolla min sensaste trumprogrammering

Köp BFD ?

Finns vÀl knappast nÄn bÀttre softsynth / ljudbank

För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv .

/Perrra

Postat
Hej!

MVH//Kenny

Köp BFD ?

Finns vÀl knappast nÄn bÀttre softsynth / ljudbank

För realistiska trumljud/baskaggar/hihats/crash osv .

/Perrra

hehe jadu men ljude ska programmeras. Och vet man inte nÀr slagen ska komma och hur dom ska komma sÄ blir det lika orealistisksom electronica.

Postat
Hej!

Tjena addic fan vad kult att nĂ„gon orka ta tag i det 😳 , har sjĂ€lv lite problem

med programmering ibland men det Àr kult Ä jobba med det,

vad har du trummprogram anvÀnder sjÀl DFH Mullti som jag har precis köpt

Ă„ Ă€r vĂ€ldigt nöjd med den. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.