Jump to content
Annons

Konstig latency


busse

Recommended Posts

Tog lite snabbt och spelade in grunderna till en jullåt, är länge sen jag har haft igång min inspelnings dator, dåligt med tid för sånt sen vi fick vaåran andra pojke. Då jag skulle fixa till ett midispår märker jag att jag har en jäkla fördröjning på ljudet från det jag trycker ner tangenten till ljudet kommer. Testade då att snabbt spela in lite sång men det gick inte att sjunga då man hade "monitor knappen" intryckt, ett fruktansvärt delay uppstod då.

Har kollat och försökt med det ena och det andra och tillslut så hittade jag en knapp i uppe i vänstra hörnet som heter nånting med "constant delay" och nåt mer, då jag tröck in den försvann fördröjningen. Tänkte allt var frid och fröjd men då försvinner effekterna jag lagt på spåren har inga våldsamma mängder med effekter jämfört med vad jag brukar ha, några kompressorer och lite eq:ar. Dessuton rör det sig bara om fyra audiospår och ett EZ Drummer spår så själva projektet är lite. Tänkte att det är nåt med pluggarna som strular så jag tog helt då och tog bort alla effektpluggar men det gjorde ingen skillnad heller samma fördröjning är kvar. Har även testat att frysa spåren men ingen skillnad då heller.

Har testat köra andra projekt bestående av betydligt fler VST instrument och pluggar och dom verkar funka utan problem, dock har jag inte spelat in i dessa projekt om det skulle vara nåt som uppstår efter att man spelat in audiospår.

Nån som har tips då vad som kan vara galet och vad som kan ha hänt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Verkar ha rätt drivrutiner, det som är konstigt är att med det projektet jag har problem har jag bara fyra audiospår med sparsamt med effekter, lite eq och kompressor som insert och ett midispår till EZ Drummer.

Har testkört av mina "mindre projekt" och det funkar klockrent, det är dock stort i sammanhanget, ca 15 audiospår fullt med pluggar bla går alla gitarrer via amplitube och det är kompressorer och effekter till höger och vänster, dessuton har jag igång EZ Drummer Akoustik Piano mm och detta rullar utan problem.

Har tidigare kört uppåt 40 audiospår på datorn utan problem med mycket pluggar och VST-instrument igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...