Jump to content
Annons

Sälja musik på iTunes endast går det?


TripMan

Recommended Posts

Annons

Ja man undrar om det går att leva på musik även om man får en hit tror man måste spela live för det.

Hur är det med fil delningen i USA har hört att den är sten hård där ingen som tankar där man får tydligen ett brev hem och man måste betala för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ett osignat band som precis har fått ut får första skiva på iTunes via Reverbnation (www.reverbnation.com). Tycker det är en väldigt bra tjänst som fungerar klockrent. Köper man deras "lilla" paket som vi gjorde levererar dom plattan till iTunes, Amazon, Spotify, m.fl, totalt ett 30 tal tjänster. Det enda man betalar för kalaset är 35 dollar om året, dvs reverbnation tar ingen procent på det som säljs utan när apple har fått sitt så går allt rakt till artisten.

Sen vet jag inte om man säljer så mycket, men det handlar ju om andra saker som marknadsföring och i slutändan att man har bra musik, men sådant får man ju jobba med själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blåst blir du väl inte det är väl kul att folk kan höra din musik men pengar nej.

Jag förstår mycket väl att man inte kan leva på att bara slänga ut sin första release på spotify, och det handlar inte om pengar i det här skedet, utan att nå ut till så många människor som möjligt, och för det ändamålet anser jag att spotify är alldeles utomordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...