Jump to content
Annons

Ny personligt låt om sprit


Myrli

Är det här bra?  

18 röster

  1. 1. Är det här bra?

    • Fett Grymt!
      2
    • Grymt!
      1
    • Ganska Grymt!
      4
    • Suger!
      0
    • Suger fett!
      2


Recommended Posts

En låt om mitt liv.

LÅTNAMN:Alcohol

ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 4:39

KOMPOSITÖR:Anders Myrli

PRODUCENT:Anders Myrli / Fredrik Hallqvist

EV. MEDVERKANDE: Fredrik Hallqvist

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6,4 mb

STATUS: Demo

LÅTLÄNK:låten alcohol

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Dina texter är grymma, jag har skrivit av alla jag hittat här på forumet och just lämnat in till min lokala bokbindare - har beställt ett rött skinnband till Myrli-samlingen jag kommer att bära med mig resten av mitt liv. Tack.

alcohol, I broke up with you, yeah.

....

and my God, he will help me / to get over you

Link to comment
Dela på andra sajter

I "mina öron" borde du sänka låten nå't tonsteg så att rösten får bättre läge, annars en låt som väcker eftertanke....bra stick 😄 eller var det slutpartiet som var väl långt?

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar din röst...

Men, den här texten var faktiskt dålig

Ämnet är ok för en sång....men,men...

Tycker du skall fortsätta att skriva på svenska...och skriva mer personligt om hur det var med alkohol...

Sen tycker jag du skall sluta mässa...

Jag vet att man inom kyrkan "uppmanas att använda sin begåvning till att missionera" men det blir fullständigt ointressant för andra än de närmast sörjande (ungefär som att titta på bandy i tv - 22 man jagar en boll ingen kan se).

Ingen gillar pekpinnar, om du känner att du måste nämna din tro finns det country artister som kan sjunga om det utan att missionera. Lär gärna av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar din röst...

Men, den här texten var faktiskt dålig

Ämnet är ok för en sång....men,men...

Tycker du skall fortsätta att skriva på svenska...och skriva mer personligt om  hur det var med alkohol...

Sen tycker jag du skall sluta mässa...

Jag vet att man inom kyrkan "uppmanas att använda sin begåvning till att missionera" men det blir fullständigt ointressant för andra än de närmast sörjande (ungefär som att titta på bandy i tv - 22 man jagar en boll ingen kan se).

Ingen gillar pekpinnar, om du känner att du måste nämna din tro finns det country artister som kan sjunga om det utan att missionera. Lär gärna av dem.

Ok nu känner jag mig på hoppad 🙂 , vari ligger missionerandet i låten?

Du säger att man inom kyrkan "uppmanas att använda sin begåvning till att missionera" detta är helt fel i mitt fall. Jag är låt skrivare och jag skriver musik för att jag känner en viss sak eller för att jag har hört någonting eller för att jag har nåt viktigt att säga.

Jag skriver inte musik primärt för att jag vill att slå folk i huvudet med min bibel.. Visst jag är kristen och visst vill jag komma ut med mitt budskap. det är ju en central del i min kristna tro. Men just Alcohol handlar om mitt liv, där jag upplevde mitt missbruk som ett förhållande mellan två människor. Där den ena inte visade sitt rätta jag förräns det var försent och där jag, naivt trodde att allt var bra. Men Gud hjälpte mig att komma tillbaka till ett normalt liv

Jag kunde inte sluta dricka, så därför vände jag mig till Gud. och vet ni vad, idag är jag helt nykter, jag är inte längre hemlös, eller deprimerad. Jag har gift mig och lever ett bra liv.

Om du känner dig påprackad av mitt budskap i alcohol så har du inte lyssnat på texten ordentligt, eller så är det så att du själv har problem och blir berörd av budskapet.

Du får tycka att låten/texten är dålig, man får faktiskt tycka det. Men jag är ingen pekpinne, om du tror det så har du fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry att du tar det så...

Efter att ha hört Abba Fader och denna antog jag att du kommer att fortsätta som "kristen" låtskrivare. Då bör du fundera på hur man sjunger om gud eller sin tro utan att bli fullständigt ointressant för andra.

Jag har haft denna diskution med andra "kristna" musiker...

Ville bara ta upp anledningen till varför svenska kristna band aldrig når ut...

men ok...gillar du bandy så... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
ok om det nu är så att texten är dålig, var i texten brister det, och om jag skulle sjunga samma sak men ändra på texten hur gör jag då?.

//AEM

Den som tror förstår inte. 🙂

För att tala klarspråk:

Din text är övertydlig, vi förstår budskapet innan du ens har öppnat munnen.

Jag tror det är en kristen grej - troende hoppas ju ofta på enkla lösningar på svåra problem och för oss som inte åker det tåget framstår ni alltid som lite lätt puckade.

Din text lider av samma problem och samma "lösning".

konstruktiv edit: Inte för att förringa det du varit med om och upplevt, jag är säker på att det varit nog så jobbigt, men försök att berätta om det på ett mer intressant sätt.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Bjömpa (oregistrerad)
Dina texter är grymma, jag har skrivit av alla jag hittat här på forumet och just lämnat in till min lokala bokbindare - har beställt ett rött skinnband till Myrli-samlingen jag kommer att bära med mig resten av mitt liv. Tack.

alcohol, I broke up with you, yeah.

....

and my God, he will help me / to get over you

Hahahaha....det var nog fan det bästa jag läst på detta forum...

Skicka en kopia till mig med!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är lite vad jag menar:

"Jag kunde inte sluta dricka, så därför vände jag mig till Gud. och vet ni vad, idag är jag helt nykter, jag är inte längre hemlös, eller deprimerad. Jag har gift mig och lever ett bra liv"

Det här är mycket bättre...varför skriver du inte så...istället för lite allmänt klicheaktigt var bara min tanke...

Och gärna på svenska

Jag ifågasätter inte att du skall skriva kristen musik vilket de andra verkar göra...utan bara diskutera hur kristna texter kan bli bättre...

Redigerat av tryff
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är lite vad jag menar:

"Jag kunde inte sluta dricka, så därför vände jag mig till Gud. och vet ni vad, idag är jag helt nykter, jag är inte längre hemlös, eller deprimerad. Jag har gift mig och lever ett bra liv"

Det här är mycket bättre...varför skriver du inte så...istället för lite allmänt klicheaktigt var bara min tanke...

Och gärna på svenska

Jag ifågasätter inte att du skall skriva kristen musik vilket de andra verkar göra...utan bara diskutera hur kristna texter kan bli bättre...

Ok jag fattar vad du menar, jag blev egentligen lite förvånad eftersom alla jag har pratat med om just alcohol har sagt att det är en mycket bra låt med en mycket bra text.. Det som stör mig är att folk inte vågar säga hur det egentligen är. Även här på forumet finns det dom som säger saker dom egentligen inte menar... : 😉

Jag uppskattar kritiken tryff, och har tagit den till mig. 😉

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Har några arrangemangssynpunkter.

Angående syntstråket: Tycker låten hade tjänat på att det kom in lite senare eller helt enkelt byttes ut mot en synthpad av något slag. Ljudet är inte tillräckligt bra för att komma in så tydligt och så tidigt i låten...

Angående avsaknaden av trummor: Känns helt ok fram till 2.54. Jag känner spontant att jag vill ha ytterligare en intensitetshöjning just där och vidare låten ut.

Peace.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Jag är kanske inne lite på nattvaktarens spår om att det kanske ska berättas på ett lite mer intressant sätt. Det viktiga är att det inte blir med alkoholen som med amerikansk TV-shop där de visar bilder på före och efter och har en stor publik som applåderar över resultatet av den nya träningsmaskinen/bantningspillret osv. Resultatet blir att man inte tror på det, det låter för bra. Man vill ha mer av bevis, kunna syna det i sömmarna - är du säker på att det var Gud och inte bara psykologi?, osv osv.

Så tycker den ena sidan av mig.

Den andra sidan tycker: Äh, trams! Skriv det du vill berätta om och känner för. Det blir bäst så. Bry dig inte så mycket om folk har andra åsikter om alkohol än du. Är det äkta, så är det äkta.

Och dessutom: studiofolket är inte direkt en representativ del av befolkningen. Ska du sjunga den i en kyrka så kommer den säkert att beröra. Sjunger du den på nån LP-stiftelsegård kommer folk troligen att börja gråta, eftersom de är i samma sits som du varit. Så fortsätt skriv!

Och om inte annat - så tycker jag texten är 10 gånger mer intressant än schlagerfestivalens alla bidrag tillsammans, som allihopa handlar om "du och jag", "du är min ängel" osv. 🙂

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt. Gör vad du känner för och skit fullständigt i ifall någon säger något illa om det du tror på och skapar. Kritik utan något att bli lärd utav ska man bara se förbi, som t.ex. att de inte gillar ditt sätt att få ut ditt budskap på.

Många här kan inte få ut sina budskap på riktiga instrument här på forumet så de måste använda "sågtand och LFO". Hehe. Oj, rörde jag runt i grytan? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt. Gör vad du känner för och skit fullständigt i ifall någon säger något illa om det du tror på och skapar. Kritik utan något att bli lärd utav ska man bara se förbi, som t.ex. att de inte gillar ditt sätt att få ut ditt budskap på.

Många här kan inte få ut sina budskap på riktiga instrument här på forumet så de måste använda "sågtand och LFO". Hehe. Oj, rörde jag runt i grytan? 😉

nu kommer det nog bli trubbel 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här kan inte få ut sina budskap på riktiga instrument här på forumet så de måste använda "sågtand och LFO". Hehe. Oj, rörde jag runt i grytan? 😉

Skulle inte tro att du rörde runt i grytan för "förolämpningen" var så uppenbar att ingen orkar kontra. Om du vill få någon att bli arg på dig så måste du vara överlägsen, nedlåtande samt helst vara totalt oinsatt i den musikstil du häver ur dig dina åsikter om.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Oj, rörde jag runt i grytan? 😉

Ja du är jättekontroversiell.

Tycker rockgitarrister att syntar inte är riktiga instrument? Vilken chock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)
Dina texter är grymma, jag har skrivit av alla jag hittat här på forumet och just lämnat in till min lokala bokbindare - har beställt ett rött skinnband till Myrli-samlingen jag kommer att bära med mig resten av mitt liv. Tack.

alcohol, I broke up with you, yeah.

....

and my God, he will help me / to get over you

Väldigt konstruktiv kritik. 🙂 Att man bara mår så dåligt så man måste slänga upp nåt sånt på forumet. Skriv istället en låt om dina plågoandar från högstadiet el. något för detta desperata, ångestbefriande ironiserande med enda syfte att göra dig rolig kommer väl någonstans ifrån.

Att du kanske nu känner dig lyckad över att du gjort ytterligare någon irriterad bjuder jag på...

Sorry Myrli att det blev OT men jag blir bara så trött...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...