Jump to content
Annons

Skillnad mellan cubase 6 och cubase 6 elements


Alex K

Recommended Posts

Hej, jag är trummis i ett band och vi planerar att börja spela in lite låtar. Vi har nosat lite på garageband och testat att spela i med hjälp av det och då insåg vi att ingen riktigt kan mac och därför tog det lång tid att spela in och det blev inte heller särskilt bra. Därför tänkte jag kanske gå vidare till cubase och undrar helt enkelt om ni tror att elements varianten fungerar bra för oss, trummor och piano kommer troligen spelas in via midi och gitarr, bas och sång med audio. Eller anser ni (som kanske förstår lite mer vad det här betyder http://www.steinberg.net/en/products/cubase/cubase6_specs_downloads/cubase6_feature_comparison0.html )att vi kommer missa några större funktioner som vi skulle kunna ha nytta av?

Det här bandet har ungefär samma stil som vi och det skulle vara kul om vi kunde få en mix i ungefär samma kvalitet som deras

http://www.myspace.com/likeshesaidmusic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har kollat igenom specen och jag tror att ni kommer att klara er bra med Elements! Ljudkvaliteten kommer att vara densamma och de pluggar eller virtuella instrument som "saknas" kan ersättas med andra tredjepartsvarianter om det är något specifikt ni vill komplettera med. Men det gäller ju även om ni köper fullversionen.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror egentligen att de flesta klarar sig med Elements - men det går ju alltid att starta med den och uppgradera senare, om ni trots allt skulle märka att det är för mycket begränsat på något område.

Link to comment
Dela på andra sajter

cubase elements ärr något begränsat i antal spår. plocka hem demot så har du en månad på dej att se om det är något som saknas. Kör själv elements och tror inte att jag kommer att 'kvalificera' mej till de tyngre versionerna, tycker den har allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag håller med Claes; du kommer långt med Elements. Som sagt; kör på den och se om du "växer" ur den.

Vänligen,

CHAE

Edit: lässlarv resluterade i en comparison chart som TS redan länkat till. Saaawry 😑

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för era svar och vad skönt att ni tycker att jag ska köra på elements! 🙂

Men som jag förstår det så behöver man e-legitimationoch det är inget som en 17-åring kan skaffa sig riktigt om man inte byter bank. Hoppas inte att det strular om man skulle ta sin pappas e-leg eller hur ska man göra med den biten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för era svar och vad skönt att ni tycker att jag ska köra på elements! 🙂

Men som jag förstår det så behöver man e-legitimationoch det är inget som en 17-åring kan skaffa sig riktigt om man inte byter bank. Hoppas inte att det strular om man skulle ta sin pappas e-leg eller hur ska man göra med den biten?

Ett liten missuppfattning där... 😉

Elements använder "soft e-licenser" som kopieringsskydd. Det innebär att det inte behövs någon USB-nyckel till det (som det är till de större versionerna), utan det går till så här att aktivera det när du har installerat: http://www.steinberg.net/en/support/productactivation/soft_elicenser.html

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...