Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 (redigerat) Hej! Jag deltar i en remixtÀvling för Above&Beyond's "You got to go". Jag sparade enbart sÄngen frÄn det ursprungliga spÄret och gjorde om all musik enbart med analoga syntar. Syntarna och trummaskinerna styrdes via MIDI och mixades i realtid tillsammans med sÄngen genom en analogmixer med hÄrdvarueffekter. SORRY INGA REMIXER "EDIT av MODERATOR" Syntar: Roland Alpha Juno, Juno 60, TR808; Korg Polysix, Mono/poly, Poly-61; Vermona DRM1 MkIII; Oberheim Matrix 6R; Yamaha S30 (enbart som MIDI-kontroller) Kommentarer tas gÀrna emot! Tackar! Redigerat 9 oktober 2011 av drloop 1
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 (redigerat) Snyggt jobbat! Har du skaffat en Polysix nu ocksĂ„!?!? Kul! đ Det hade du inte förut ... Redigerat 8 oktober 2011 av Assar
MJInc Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Bra lÄt! Men finns det möjlighet att fÄ höra den utan sÄngen? Tror personligen jag skulle gilla den Ànnu mer utan sÄng.... //Micke...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Det hĂ€r har du gjort vĂ€ldigt bra. Helt fantastiskt. đ Det Ă€r sĂ„ bra sĂ„ jag kan lyssna om och om igen.
kenjoswe Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Hej, BerÀtta om hur du gjorde videon. Hur fick du till kameraviklingarna, synk mot musik, program för videoredigering m m. Kent J
Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 8 oktober 2011 Tack!! ensvĂ„rĂ„tkomligjĂ€vel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja lĂ€cka, sĂ„ moderkortet var vĂ€ldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier. MJInc: Ăn finns den bara med sĂ„ng, men man vet aldrig... đ kenjoswe: Kameran Ă€r en Canon HF100, som jag ibland anvĂ€nder ett vidvinkelobjektiv pĂ„. Kameravinklingarna Ă€r bara med ett plastigt och elĂ€ndigt men superbilligt kamerastativ, som jag stöder upp pĂ„ de mest underliga sĂ€tt. Vidvinkelobjektivet hjĂ€lper mig mycket att fĂ„ de vinklar jag vill ha, eftersom det inte finns sĂ„ mycket utrymme i rummet... Jag spelade mot backingtrack som hade en metronom pĂ„. All videosynk gör jag helt manuellt. Tracer: Resultat av nĂ€stan 15 Ă„rs samlande... đ€Ș
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 ensvÄrÄtkomligjÀvel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja lÀcka, sÄ moderkortet var vÀldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier. Byggde du om det sjÀlv?
Kebunatorn Postat 8 oktober 2011 TrÄdstartare Postat 8 oktober 2011 Byggde du om det sjÀlv? Jo, det finns bra info pÄ nÀtet. Men man mÄste kunna löda. Och gamla moderkort Àr inte allt för lÀtta att löda.
Assar Postat 8 oktober 2011 Postat 8 oktober 2011 Jo, det finns bra info pĂ„ nĂ€tet. Men man mĂ„ste kunna löda. Och gamla moderkort Ă€r inte allt för lĂ€tta att löda. Jo, jag vet. Jag hittade anvisningar och tog hjĂ€lp av en kompis för nĂ„gra Ă„r sen nĂ€r jag bytte pĂ„ min gamla P6:a. Lödning har aldrig varit min grej. Vinyl Jam? đ (googlade lite ...)
drloop (oregistrerad) Postat 9 oktober 2011 Postat 9 oktober 2011 Och hÀr kommer en riktig partypooper... inga remixer Àr tillÄtna pÄ forumet, vare sig dom Àr gjorde med bara analoga syntar eller riktiga gitarrer.
Kebunatorn Postat 9 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 9 oktober 2011 Aah, sorry! Var inte meningen att bryta mot reglerna, missade dem helt enkelt! đ
Kebunatorn Postat 9 oktober 2011 TrÄdstartare Postat 9 oktober 2011 ensvÄrÄtkomligjÀvel: Vinyl Jam var jag med i 2008-2010, men jag har varit tvungen att sluta dÀr nÀr jag inte hinner med allt. Men jag gÀstar med nÄgra keyboards pÄ en skiva som borde komma ut i Är.
drloop (oregistrerad) Postat 9 oktober 2011 Postat 9 oktober 2011 Aah, sorry! Var inte meningen att bryta mot reglerna, missade dem helt enkelt! đ Inga problem! Gillade remixen đ
Kebunatorn Postat 10 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 10 oktober 2011 Inga problem! Gillade remixen đ Fint, tackar! đ
BluesBoy Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Var tvungen att leta upp det pĂ„ YouTube. Mycket ballt med alla gamla hĂ€rliga synthar. Hittade en ball D-50 video ocksĂ„. đ (Har haft en sĂ„'n sjĂ€lv i mĂ„nga, mĂ„nga Ă„r)
cborg Postat 10 oktober 2011 Postat 10 oktober 2011 Ah, grymt! Gillar den snabba bas-slingan. Men de Ă€r kanske för att jag brukar leka med sĂ„nt sjĂ€lv .. đ Och sen nĂ€r det Ă€r pĂ„ grĂ€nsen att ducka för mycket och det gĂ„r över till rena "arp"-slingor. Skitgo övergĂ„ng dĂ€r. Bra mix. Lycka till!
Kebunatorn Postat 11 oktober 2011 TrĂ„dstartare Postat 11 oktober 2011 Tackar! Det Ă€r inte svĂ„rt att hitta, se signaturen... schh. âșïž
Avium Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Fy satan vad underbart. Jag dreglar lite över din "lilla" synth samling! Bra remix! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.