Jump to content
Annons

Problem med logic pro 9 på macbook pro


Bergos

Recommended Posts

Kollat runt och hittade ingen bra tråd att fråga i så kör en egen hoppas mod stänger tråden om det redan finns ANYWAY!

"BILD"

Min länk

Denna rutan kommer upp ganska ofta när jag sitter i logic. Kör både externt ljudkort "Tascam us-122l" och som ni ser använder jag knappt några plugins eller samples i låten ändå kommer rutan upp.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem!!

//Nicklas

Redigerat av Bergos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allt på samma hårddisk? Kolla skivrättigheter och reparera disk.. Sen kolla så du har tillräckligt med ledigt diskutrymme också.. Skivverktyg hitta du under mappen verktygsprogram i program..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är med om samma sak ibland. Tror jag har exakt samma modell av dator som du har.

Men för mig är det oftast så att det händer när jag spelar in eller lyssnar och då stannar allt upp när rutan kommer upp.

Jag stänger ner rutan och kör igång och då fungerar det oftast bra.

Kanske är någon bugg i programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har ropplem med Tascam US-122 och Mac, vilken version av OS X använder ni?

Tascam har tidigare varit mycket långsamma med att upddatera drivisar när Apple släpper nytt OS X.

Jag använde t ex ett äldre US-122 till 10.4 men det slutade funka helt till 10.5. Efter några månader av väntan meddelade Tascam att man inte tänkte uppdatera drivisarna till den äldre versionen av ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...